Jag är sex år!

Jane (&) Haglund Photography, www.janehaglund.se

Sexåring med stor plats i mitt hjärta. Foto: Jane Haglund

Förra veckan fyllde Masarin sex år. Och att det har hänt mycket med vår minsta familjemedlem är tydligt. På morgonen slängde jag ur mig en fråga om han hade några önskemål kring sin födelsedagsmiddag. Och det hade han.

Kyckli å plommflitt!

M och jag tittade förvånat på varandra. Det var första gången Masarin hade lämnat önskemål på mat. Dessutom i en för oss helt ny kombination, men enligt beställning så serverades kyckling och pommes frittes till middag i eternitpalatset den kvällen. ”Åh, jättegott”, var kommentaren från födelsedagsbarnet.

Och vår sexåring har börjat prata mer. Nästan varje dag säger han att ”det är joligt att bo i gula huset”. Det var nog ett lyckodrag det där med trädgård. Vi låser inte dörren mer. Jag hjälper honom med jackan på morgonen och sedan säger jag att han kan gå ut och vänta på mig tills jag är klar. ”Jag gå ut?” ”Ja, gå ut du, jag kommer strax.” Och så går han ut. Grejar lite i trädgården, kollar kanske att pulkan står på sin rätta plats. Vad vet jag. Men jag vet att han väntar på mig tills jag kommer ut innan vi sticker iväg till förskolan.

Och nytt är också att svara på frågan om hur gammal han är:

Jag är sex år!

Darling Masarin, visst är du det. Och du är tokig i att åka pulka, spela spel på padden (som du kallar vår läsplatta), vara med din älskade resurs på förskolan och att höra sagan om när Castor bakar innan du somnar. Och förstås att leka med Pippis skepp Hoppitossa.

6 svar so far »

  1. 1

    Systeryster said,

    Han är den ljuvligaste!!! Vilken tur att eternitpalatset va till salu just till er!!!!! Kram

  2. 2

    Finaste Masarin, grattis i efterskott!! <3

  3. 3

    Johan Ernstson said,

    Känner mycket när jag läser – en till blivande sexåring här hemma! På frågan om favoritmat säger väl han ”liis” – du vet,sånt där som växer i Kina! Så bra att ni fått trädgård – vi har just avdelat vår med staket av typ samma orsak…

    Kanske ni skulle komma några dagar till kusten i sommar – på teckenläger variant mindre typ?? Känns som om vi skulle ha lite tankar att utbyta!

    / J m. Familj

  4. 4

    Emily said,

    Grattis finaste Masarin! Och tack till mamman din som fortfarande delar med sig av dig här ibland. Kram!

  5. 5

    cruella said,

    Lilla stora masarinen! Grattis till er och fina sexåringen. Och vad underbart med huset och trädgården – redan! Tänk till våren och sommaren:-)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

