När vi skulle gå på simhopp

Då i Toscana. Foto: Sara Riegler

Bombadill lärde sig simma i somras. Toscanas varma sol och den ljuvliga poolen i huset vi hyrde tillsammans med delar av Grimskärsgänget blev den katalysator som behövdes. Och det var de andra barnen som tålmodigt fick Bombadill att lita på att armtagen skulle bära honom. Två av dem gick på simhopp så när hösten kom ville även Bombadill börja. Vi har haft ganska sköna lördagsmorgnar i Eriksdalsbadet och på sista träningen för terminen så var det familjehopp för alla barnen, deras föräldrar och syskon.

Redan vid frukosten insåg M att hans badbyxor troligen var kvar ute på Ljusterö. Well, det kunde vi ordna på badet. När vi sedan, lätt försenade sladdade in på parkeringen sade jag till M:

Du, tänk om det är torrträning först.

Det var det. Så där kom vi, M i nya marinblå tajta speedos och jag i bikini. De andra föräldrarna var naturligtvis iklädda träningskläder. Jag vet inte hur ofta ni gör kullerbyttor, eller går balansgång eller hoppar på en trampolin. Vi gör det inte särskilt ofta och i badkläder kände man sig, ja, man skulle kunna sammanfatta det som att vi kände oss lätt obekväma. Inte Masarin förstås, han älskade torrträningen.

Men vad gör man inte för att få göra en gruppering från svikten eller testa ett bakåtdyk från trean som speedomannen fick göra. Masarin nöjde sig med att iklädd flytväst inspektera spektaklet från bassängkanten.

5 svar so far »

  1. 1

    cruella said,

    Livsfarligt, alltihop.

    Gud vad coola ni är!

  2. 2

    Vilken underbar bild! Kram

  3. 3

    Ulla said,

    Jag blir imponerad av att ni genomförde det i badkläder fast det måste ha känts lite märkligt, minst sagt. Jättehäftig bild!
    Önskar er ett Gott Nytt År!

  4. 4

    mammamasarin said,

    Hej! Jag skulle göra min första blogg…..försökte döpa den till mamma masarin o döm om min förvåning om det inte redan fanns en sån! Jag har också en liten masarin o på så sätt hittade jag din blogg o vill ebar säga att du har nog den sötaste unge jag sett!!! Men det vet jag ju av egen erfarenhet att de är,de här små masarinerna!!! kram från en annan masarinmamma

    Masarinmamman: Fantastiskt! Och stort grattis till din egen masarin!

  5. 5

    nipe said,

    Underbart!! Och den där obekväma känslan av torrträning i badkläder, jag skrattar på mig :)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

