Run, mama, run!

 

A guy to run for

Jag är långsam i det mesta jag gör. Och jag har länge tänkt att jag borde börja löpträna jag också. Se om den där andra andningen finns på riktigt. Men löptränat det kan jag nog säga att jag aldrig har gjort faktiskt.

Men jag blev så grymt inspirerad av min goda vän Mia som i september sprang Lidingöloppet för Svenska Downföreningen. På Facebook var vi flera masarinmammor som hejade på Mia och idén uppkom om att springa ett större gäng nästa höst.

Så jag har satt igång. Än så länge kanske det inte riktigt kvalar in som  l ö p t r ä n i n g, det är mer av någon slags långsam jogg med inslag av power walk. Men jag är grymt fokuserad nu. Inte för att jag har en aning om hur jag ska klara att springa en hel mil men min familj uppskattar projektet och levererade grymma löpprylar på min födelsedag. Så andra andningen, here I come!

Jag älskar Mias vision:

Jag tänkte förra året att den här stora folkfesten är ett så bra forum att synas i. Att visa att man kan leva ett vanligt, aktivt liv med Downs syndrom i familjen.

Så vad säger ni mammor – och pappor med för den delen – visst vore det häftigt att springa ett helt gäng nästa år? Mia har tagit på sig att koordinera inför Lidingöloppet, hennes kontaktuppgifter hittar ni via länken ovan.

Och ni. De multnande höstlöven doftar magiskt på stigarna nu.

6 svar so far »

  1. 1

    Jag vill, jag vill, jag vill!!!!

    Och du, kolla länken här.

    http://www.halhigdon.com/10ktraining/10knovice.htm

    Jag använde Hal Higdons halvmara (Intermediate) guide och det gick jättebra,
    Kram

  2. 2

    Puttan said,

    Ja det är ngt nytt som familjen visar upp! T.o.m innan en brakfest i somras sprang de! Det är liksom en ovan situation för mig. Klart ni kommer ta er runt Lidingö på ett eller annat sätt! Kämpa på! Kram

  3. 3

    Käraste Mala, det kommer gå galant, och efteråt har vi en stor bankett tycker jag!

  4. 4

    Fina said,

    Är vi hangarounds välkomna att springa för Masarin and friends? Undrar löptränerskan Fina

    Masarinmamman: The more the merrier! Det här kommer bli galet.

  5. 5

    Birgitta Lindwall said,

    Kanske vi farmödrar (och mormödrar) också kan vara med?

    Farmor Birgitta

    Masarinmamman: Det vore ju fantastiskt!

  6. 6

    Eivor Hansén said,

    Jag vill också! Är en mamma från Finland som ofta kikar in här för att lura vad ni har för er :) Vi syns på Lidingö!

    Masarinmamman: Finlands sak är vår! Vi ses på Lidingö!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

