Årskrönika

 

Årets speleman – Masarin som spelar för luciatåg och alla andra som vill lyssna. Nu inne på sin fjärde gura.

Årets tempobyte – Både jag och M bytte jobb i år. Det resulterade bland annat i den lugnaste hösten sedan vi fick barn.

Årets ärr – Masarin som kan addera ytterligare ett ärr till sin haka efter en cykelvurpa på dagis.

Årets hösäck – Masarin på slalomskidor. Nya tag i vinter!

Årets landskap – I went kurbits! Teckenläger, utflyttade vänner, älvbad, dalahästar och Jobs. Nu ska vi till och med fira nyår där. Dalarna har allt!

Årets skola – Masarin och jag gick i eksemskola och vet numera hur vi ska ta hand om prickar och annat som hör atopiskt eksem till.

Årets namnförvirring – Länge fick jag heta Martin. I oktober bestämde sig Masarin för att istället börja kalla mig för Mala. ”Ä de?” frågar Masarin nu. ”Mamma”  svarar jag. ”Inte mamma. Mala.”

Årets inbrott – Tjuven som lurpassade utanför dagis. Smashade bilrutan och tog min väska, plånbok,glasögon och mobil. Två dagar innan julafton.

Årets tystnad – Min egen. Rätt mycket har jag under året känt att alla runt omkring tjoat så mycket de bara orkat. På tv, på nätet, hemma, på jobbet. Det blev för mycket brus. Mina ord tystnade. Jag hoppas de kommer tillbaka.

Årets resa – Min och Bombadills Londonresa. Fett coolt som Bombadill uttryckte det.

Årets sorg – Åh, denna cancer. Kämpa pappa, kämpa. Vi älskar dig!

Årets kalsongman – Masarin som sedan september är helt blöjfri. Ta mig tusan, han grejade det! Och som han klär i kalsonger, den killen.

– – – – –

Tidigare årskrönikor: 2009, 2008 och 2007

7 svar so far »

  1. 1

    Jenny said,

    Som vi väntat på ett inlägg!!! Hoppas tystnaden tar slut.

    Om inbrottstjuven. Ett ord. Du vet. Helvete. Helvete!!

    Gondolen i feb?

  2. 2

    Anna said,

    Ååhh,fina,fina du!! Blir liksom sådär tjock i halsen o lite tårögd över fina masarin o er alla o våra fenomenala ungar,gott nytt år på er!! Kraaaam<3

  3. 3

    Josefine said,

    Kära Mala! Längtar att få träffa dig och din familj, meera, kära mellandags och nyårskramar till dig! Kram Kussilin Josefine

  4. 4

    Emily said,

    Så då firar vi tolvslaget i samma landskap i år. ;)

    Hälsa Masarinen! Stor kram, och gott nytt!

  5. 5

    Hoppas dui och Nasarin och resten av familjen får en fin fortsättning på det nya året!

    Stor kram

  6. 6

    Matilda said,

    Grattis söta Masarin som fyller fyra år idag. Pippi kram från moster

  7. 7

    Sara M said,

    Jag säger bara en sak, sluta arbeta och börja skriv. Du lämnar ingen oberörd! Nu skall jag dessutom få träffa dig också! Stor kram S!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

