11: 31 for 21 – Det bästa med att Masarin kom till oss

Min kära vän Jenny frågar: Vad är det bästa med att ha Masarin med DS? Tänker på hur du skrivit här att det ibland är som en dörröppnare till andra. Eller att han kanske ser på saker på ett annat sätt som kanske är det bästa eller jag vet inte… vad är det? Är det att man får göra upp med sina spöken och blir lite, lite, bättre eller kanske något annat?

Vilken underbar fråga och så svår att svara på! Det är allt det där som du skriver i din fråga. Och tusen saker till. Ett är i alla fall säkert: Masarin har gjort mig till en bättre människa. Inte godare, men bättre och helare. Han tvingar mig att vara i nuet tillsammans med honom. Han har definitivt fått mig att göra upp med mina fördomar. Han har fått mig att lära känna människor över hela Sverige, magiska människor som berikat hela vår familj. Han gav mig mitt språk tillbaka. Han har gjort mig känsligare, argare, ömmare, mer rädd om de som står mig nära. Han har gett mig insikt om att det i allas liv finns en historia och att jag gärna lyssnar till den.

Och så har han fått mig att inse att livet inte går att kontrollera eftersom det oväntade alltid kan hända. Den insikten har också gjort mig friare. Inte godare, men friare.

När Masarin var ett år gammal skrev jag honom en kärleksförklaring.

Och är det så att jag någon gång tvivlar så tar jag fram den här och spelar riktigt högt. I dessa sammanhang världens bästa låt:

Movin´on up med Primal Scream

4 svar so far »

  1. 1

    ….det var ett bra svar! känner igen mig helt & fullt ;)
    / Anna, Max mamma
    http://ettnyttliv.wordpress.com/

  2. 2

    Petra said,

    och vilket språk sen ♥

  3. 3

    Emily said,

    ÅÅÅÅ, masarinmamman, precis så är det, och det bara växer och växer för varje dag.

    *Nykär* i min lilla 22 månaders…;)

  4. 4

    Cecilia said,

    Åh du skriver så vackert att tårarna rullar som godståg ned för kinderna. Det var länge sedan jag var här, men jag tänker på er ofta och har olika anledningar att återkomma till texter och ord från dig, i huvudet, då och då. Vad underbar att se Mazarinen växa och bli så stor och stark och härlig. Tack för att du delar.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

