Mamma Martin

Masarin vet att jag inte heter Martin. Men det spelar mindre roll. I ett par månaders tid har han konsekvent kallat mig för Martin. Inte mamma. Bara Martin.

Ofta utspelad scen hemma hos oss:

– Ä de? Frågar Masarin och pekar på mig.

– Mamma. Svarar jag och gör tecknet för mamma.

– Martin. Säger han då belåtet och tittar pillemariskt på mig.

Kanske bara ett sätt att få bekräftat att vi hör ihop oavsett vad han kallar mig? Eller bara väldigt praktiskt eftersom både jag och M då svarar när han ropar. Men häromdagen slog han till på att börja kalla mig Mamma Martin. Så att inga tveksamheter ska uppstå. Den riktiga Martin kallar han kort och gott för pappa.

5 svar so far »

  1. 1

    LiseLotte said,

    Hej mamma Martin ;)

  2. 2

    Irrhönan said,

    Han tycker väl att Martin klär dig? ;-)

    Min morbror heter Martin. Storebror sa en gång när han blev tillfrågad om vad min moster heter ”det är Andra Martin”. Det heter hon än idag.

  3. 3

    Charlotte said,

    haha, ja, det är roligt vad de hittar på! Min dotter kallade ett tag sin far/min man för ”husse”. Han gillade det inte så mycket men hon gjorde det i flera månader =)

  4. 4

    Soffa said,

    Vad rolig han är!

  5. 5

    Grodansmamma said,

    Kram på er mamma och pappa Martin! Hoppas att kalsongäventyret fortsätter positivt. Vårt Hello Kitty trosäventyr bläddrar vi mest framåt i även om vi då och då får ta om vissa sidor.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

