En plats att längta till

Masarin och jag har en alldeles särskild relation till Mallorca. Jag har längtat tillbaka ända sedan vi var där för ganska exakt tre år sedan. Och för mig är det en plats så ljuvlig att jag vill dela den med resten av mina pojkar. Så om bara några dagar åker vi hela gänget. Ett annat hotell. Också med havsutsikt. Men mer barnvänligt. Vi längtar inte efter äventyr. Vi längtar efter att få leka med barnen och kanske bläddra i en bok i skuggan.

Och jag är ledig alldeles på riktigt. Sådär ledig som man bara kan vara när man slutar sitt gamla jobb i morgon och sedan inte börjar på sitt nya förrän den 1 juni. Jag måste snart nypa mig i armen för att förstå att det är alldeles sant.

5 svar so far »

  1. 1

    Låter alldeles underbart. Hoppas ni får en jätteskön resa!

  2. 2

    Imsa said,

    Ååh, ha det alldeles underbart på Mallorca! Och lycka till med nya jobbet efter semestern!

  3. 3

    Ulla said,

    Åh så härligt. Vi har varit där 2 år på rad och L och hennes syster har också varit med och tyckt att det var toppen. I år blir det Grekland och L blir inte med. Ha en skön resa.

  4. 4

    SvägerskAn said,

    Det verkar vara ett ställe på Mallorca som jag har missat, så du får berätta var det är någon gång. Har bara 30 år gamla dimmiga minnen från Magaluf (för många paraplydrinkar), inget charmig ställe, och från Alcudia, inte lika dimmigt, men mer som en svensk camping. Ha en riktigt skön semester med dina pojkar.

  5. 5

    Soffa said,

    Fantastiskt! Och ni är sååååååååå värda det! Jag ska tänka på er extra mycket och njuta med er (drömma mig bort från kräksjukenästet här hemma…)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

