Saker som inte är lika

Bombadill bryr som mycket om tiden. Mest av allt framtiden. Han är ofta mer fokuserad på vad som händer sen än det han gör just nu. Får jag leka med V efter maten? Får jag spela när vi kommer hem? Köper vi glass när vi är på ICA?

Masarin bryr sig inte alls om framtiden. Han bryr sig om nuet. Han är otroligt närvarande vilket gör nuet med honom både roligt och oförutsägbart. Nu vill jag spela gitarr! Nu vill jag läsa bok! Nu vill jag titta på Pippi!

– – – – –

Saker som inte är lika: Bombadills och Masarins uppfattning om tid.

3 svar so far »

  1. 1

    igunnelsblick said,

    Vad spännande! :) /En som läser mycket oftare än hon kommenterar. Och som gillar din blogg massor.

    Masarinmamman: Hej Gunnel, fint att du säger hej!

  2. 2

    Ulla said,

    Min L har precis samma tidsuppfattning som Masarin. Allt ska vara nu.. När jag säger att hon får vänta en stund, ja då tjatar hon nästan hål i huvudet på mig. Då är chansen att det iaf ska bli nu större. Hon är smart också.

    Masarinmamman: Haha :-) Masarin kan också tjata hål i huvudet på oss. Till slut börjar jag alltid skratta för han ger sig tamigtusan aldrig.

  3. 3

    Tanja said,

    Jag tittar in varje dag. Du skriver så fint och du har underbara barn. Tanja


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

