Den som väntar på något gott

Bombadill är för tillfället mycket intresserad av att veta vad som finns i glasen på borden. Alkohol vet han att bara vuxna får dricka. Men hur är det egentligen med pilsner?

Vi vet inte exakt var han har snappat upp ordet pilsner men det är ju onekligen ett ord som låter nästintill lite rart. Och jag har en aning om att han och kompisen S pratar en del om pilsner vid sidan av andra intresseområden som Star Wars och Pokémon.

– Mamma, visst måste man vara vuxen när man dricker pilsner?

– Mmmm. [Lätt frånvarande eftersom vi pulsade hem i snön och jag drog Masarin på snowracern].

– Man måste vara minst 20, eller hur mamma?

– Mmmm.

– Vet du vad jag och S har bestämt? Jo, det första vi ska göra när vi fyller 20, det är att dricka en pilsner.

– – – – –

Åh, lilla Bombadill. Väntar du så länge så lovar jag att personligen öppna den åt dig.

8 svar so far »

  1. 1

    Rookie Mom said,

    Fantastiskt sött inlägg [som vanligt].

  2. 2

    Kerstin said,

    Vår Kalle som blir arton i juni beslutade sig för många år sedan att han inte skulle dricka någon alkohol (men han är en jäkel på att blanda drinkar enbart genom att lukta på ingredienserna!) förrän han blev myndig.
    När jag har frågat på senare tid så har svaret blivit; ”varför skulle jag svika ett löfte som jag gett åt mig själv?”.

    Så du kanske får öppna en Bombadillpilsner i framtiden…!

  3. 3

    Grodansmamma said,

    Skål för Bombadillen! Kram

  4. 4

    Padawans mamma said,

    Hahahahaha! Är det de som de fundrar på nu? Jaaa, pilsner.. Har de hängt för mkt på fiket tro? Annars är fnissighetsfaktorn som störst framåt nattningstid hemma hos oss, då de turas om att läsa högt för varandra ur barnböckerna och byta ut ALLA lämpliga ord mot; bajs, snopp, snippa och bröst…
    Bombadill är välkommen på ”sleep-over” när som helst!

  5. 5

    S-pappan said,

    Hahaha – att det är just Pilsner de fastnat för känns lite obegripligt. Men det är ju härligt att höra att de är ute i så god tid med festplaneringen:)

  6. 6

    Underbart. Heja Bombadill!

  7. 7

    Matilda said,

    helt rätt inställning! heja B. Låter som din kloka stor kusin! Kram Moster
    till och med jag kan tänka mig att öppna en om du är 20!!! undrar hur gammal jag är då???

  8. 8

    Bibbi said,

    Skulle viljat lyssna på den inledande konversationen, den borde också ha imponerat… Vilka killar!
    kram


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

