Sweet child of mine

Bombadill var grymt kissnödig när vi satt i bilen på väg hem efter de sista julklappsinköpen. Han stormade in på toaletten när vi äntligen var hemma. Han kissade länge. Och sedan hörde man:

– Åh. Det där var bättre. Det var  m y c k e t  bättre.

– – – – – –

Update 1. Avdelning namnförvirring:

– Mamma, jag vill också ha ett smeknamn.

– Men det har du ju redan. Du vet ju att vi kallar dig för Bombadill.

– Nej, jag menar ett  r i k t i g t  smeknamn. Bombadill är ju mitt efternamn.

– – – – – –

Update 2. Avdelning frågor den ömma modern själv aldrig tänkt.

– Men mamma,  h u r  dog Jesus på korset egentligen?

4 svar so far »

  1. 1

    Soffan said,

    Such a darling! Krama om dina killar till jul och må så gott ni kan. Så hörs vi på nya året! Kram

  2. 2

    Eva said,

    Tänk vad många frågor man får på sånt man aldrig tänkt på. Kul! Denna kan jag svara på :-)

    Jesus dog av kvävning. De korsfästa orkade inte hålla upp sina kroppar så länge i taget eftersom det gjorde så ont i händer och fötter. Så de kämpade med att sträcka upp sig för att få luft, sedan sjönk de ihop igen och höll på så i många timmar/dygn och krängde och ålade innan de till slut dog. En av de grymmaste avrättningssätten eftersom det tog så lång tid.

  3. 3

    cruella said,

    Kvävning. Är den grymma sanningen.

    God jul!

    Masarinmamman: Eva och Cruella. Hu. Denna sanning får nog förklaras i etapper…

  4. 4

    Petra said,

    Vi har pratat mycket om Jesus i jul.
    ”Mamma, jag vill träffa Jesusbarnet. Är han död? Jaha. Maria och Jofes är döda och Jesusbarnet är appolut död. Jag längtar efter Jesusbarnet.”
    När vi tycker att vi är klara med samtalet säger Freddo argt ”jag är inte klar med Jesusbarnet, jag vill prata mer om det”. Och så börjar det om. Lyckan blev total när Jesusbarnet dök upp i krubban på torget :)

    kram från Italien


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

