Nu börjar det

Handalfabetet sett från egen hand

Masarinens favoritfilm Sånghatten börjar med att clownen säger Nu börjar det medan han gör bokstavstecknen för N och U.

Vi tränar just nu på handalfabetet och Masarin gör nästan alla bokstäver och ljud rätt. Men det blir alltid ett litet avbrott vid bokstaven U eftersom Masarin tvångsmässigt måste säga uböjare samtidigt som han gör tecknet för U. Sedan garvar vi båda två.

3 svar so far »

  1. 1

    Helena said,

    Wow, vad han är duktig. Jag blir grymt imponerad!

  2. 2

    Camilla said,

    Vilken superduktig kille! Och sinne för humor har han också!

  3. 3

    Cecilia said,

    Jag har lånat alfabets bilden till min blogg, hoppas det är okej. Jag använder inte min mejl, men om du har tid och lust så får du gärna lämna en kommentar i min blogg om vad nedanstående ikoner betyder och vad som händer om man väljer någon av dom.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

