En kärleksfull hälsning

Vår egen Masarin 5 dagar gammal

För snart tre år sedan gungade marken under våra fötter. Och jag trodde då att jag aldrig skulle kunna bli riktigt glad igen. Men lilla fina Masarin bevisade motsatsen för mig. Livet blev aldrig detsamma igen. Men det blev rikare, ärligare, mjukare och – paradoxalt nog – roligare.

Marken gungar under de flesta som får ett oväntat besked om det barn man längtat efter, det barn man skapat drömmar och bilder för framtiden om. En del hälsar på här, vi delar en erfarenhet, något att vila i när tankarna snurrar om natten.

Och så plötsligt händer det en person som jag känt i många år. En fin, stark, glad och klok människa som jag kalasat med många gånger. En person som sagt de klokaste ord om Masarin och som jag också delat sorgsna tankar med.

Både jag och M tänker så på er familj idag. Vårt allra största grattis till er efterlängtade lillebror. Vi vet hur bra det kommer bli för er lilla kille att växa upp med er som föräldrar och med storasystrar som ohämmat kommer älska sin lillebror. Just nu gungar det kanske lite borta hos er. Men jag lovar att det kommer att stilla sig snart.

11 svar so far »

  1. 1

    cruella said,

    Skickar med mitt varmaste grattis!

  2. 2

    Malin Dareberg said,

    Stort grattis även från Malmö! Hos oss gungade det också en gång i tiden. Och stillade sig.
    /Malin

  3. 3

    Spettan said,

    Vilket underbart litet gryn!

  4. 4

    A said,

    Ja, jäklar vad det gungade här också för drygt två år sedan. Det var som en jordbävning. Jag ville kasta ut ungen genom fönstret. Kände mig dödsdömd. Men så borrade han sig in i hjärtat. Han blev den största kärleken, någonsin.

    Grattis till lillkillen!

  5. 5

    Grodansmamma said,

    Tänk vilken förebild han kommer få i Masarinen.
    ”Hela havet stormar” hör nog till i början men det mojnar ju. Stormen varar längre hos vissa och kortare hos andra. Men min erfarenhet är att havet blir vackrare efter stormen.
    Tänk vilken idol han kommer att få i Masarinen, och vilka bus Masarinen kommer lära honom.
    Stort grattis till den underbart söta lilla killen!!!

    Masarinmamman: Fina ord! Och visst är han fin på bilden! Men det är faktiskt vår egen Masarin när han var fem dagar gammal :-)

  6. 6

    Fina said,

    Älskade Masarin! Tänk när vi satt där i er soffa och allt ännu var ovisst. Du var så fin och alla var både glada och ledsna. Du vilade i allas knän och vi tittade på linjen i dina handflator, studerade dina ögon och dina tår som gjorde segertecken.

    Vilken tur att du var precis den du var!

  7. 7

    Camilla said,

    Ja, hjälp!

    Jag kan fortfarande inte tänka på de där första dagarna utan att få tårar i ögonen och klump i halsen, det var så omtumlande alltihop. Stora, viktiga känslor som blev till stor kärlek. Som det säkert finns också i den familj som fått en ny, liten masarinbebis. Stort grattis till dem!

  8. 8

    Mia Hård-Lindhoff said,

    Tack käraste käraste Masarinmamma, och alla andra. Vilka stärkande ord.
    Jag ringer dig snart.
    M

    Masarinmamman: Jag har sällan blivit så rörd av ett telefonsamtal. Ni har fått världens finaste lillebror! Vi hörs snart igen. Stor kram till hela familjen.

  9. 9

    Sara said,

    Jag har egentligen svårt för såna här gamla visdomsord, men kan inte hålla mig:

    I motvind lyfter en drake.

    Kram till vem det än är som behöver den. Vilket stöd de har i dig.
    // Sara

  10. 10

    Heléne said,

    Jag önskar att jag hade haft en vän som dig när vi fick Johanna. Och jag önskar att jag kan vara ett sådant stöd för en vän som behöver mig.

    Masarinmamman: Man behöver stöd. Massor! Efteråt är det nästan svårt att förstå. Jag brukar hälsa på dig ibland, du gör en sådan fin resa. Och Johanna själv, hon är cool som katten.

  11. 11

    Catrine said,

    FAntatiskt sött litet knytte :)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

