Att göra tanken fri

I veckan fick barnen i klassen låna sina första böcker i skolbiblioteket. Bombadill valde Harry Potter och Fången från Azkaban.

Jag frågade honom ikväll om valet av bok. Att boken saknade bilder visade sig vara helt ovidkommande.

– Jag har läst den tre gånger redan!

– Hur menar du, har du lärt dig läsa nu?

– Nej mamma. Men jag läser den i mina tankar.

3 svar so far »

  1. 1

    Matilda said,

    han blir nog som du Mala en bokmal! Kram kul att ses imorgon föresten

  2. 2

    LiseLotte said,

    OJ, det gäller att ha högtflygande planer. När mina barn läser och det kommer svåra ord stoppar de in ett annat ord istället. Ibland passar det in ibland inte ; )

    /LiseLotte

  3. 3

    mammanonna said,

    Vilken underbar förmåga, vilken fantasi! Att göra sig egna bilder och förstå en bok på sitt alldeles egna sätt är något som jag tror att man som vuxen tappar. Eftersom jag (alltid) varit en bokmal så avundas jag honom alla böcker som han har kvar att läsa. Böcker är ett sätt att få leva livet många, många, många gånger.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

