Bombadills nya idol

Ny klass, nya kompisar, nya intressen. Bombadill har särskilt fastnat för två snälla och roliga pojkar som också bor i vårt område. Och de har fört in dansen i hans liv. Och inte vilken dans som helst utan Michaels. Så nu går YouTube varm hemma med Billy Jean, Thriller, Bad och Beat It. Killarna tränar snurrar, moon walks och att knycka med huvudet precis som idolen.

Och härom kvällen hittade jag Michael Jackson fasttejpad bredvid Bombadills garderob. Då förstod jag att det är kärlek på allvar.

Bombadills nya idol

1 Response so far »

  1. 1

    Anna said,

    Bombadillen har bra smak! Kom till Södermalm och fika med oss så kan jag låna ut mina gamla skivor till honom om han vill (om han är rädd om dem! Jag har ju t.o.m Bad på bildlvinyl om han är intresserad) och så kan jag visa honom hur man gör Moonwalken, den är faktiskt inte så svår om man lär sig rätt teknik…

    kram,
    Anna – Jackson-fanatiker sedan 13 års ålder med tre MJ-konserter i bagaget och över femtio plattor nere i källaren. Har nog några patetiska fanbrev på mitt samvete också, dessvärre. Typ: ”Hi Mike, if you ever come to Sweden then you can stay at my place”. hahaha.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

