Du skall icke stjäla

Jag upplever ofta att barnen är ovanligt ouppostrade så fort mina föräldrar är i närheten (det där går säkert att analysera djupare). Men tydligen går vissa saker in i allafall. I samband med festen var mina föräldrar inkallade och tog hand om barnen. Morfar ville lyssna på P1 ifred och hämtade därför cd-spelaren med inbyggd radio inne i Bombadills rum.

På väg in till sovrummet blev han emellertid ertappad av den rättmätige ägaren.

– Bär du iväg på min apparat?

– Eh, ja, jag tänkte lyssna lite på radio.

– Jaja, men du kunde ju ha  f r å g a t  först.

4 svar so far »

  1. 1

    Abbes pappa said,

    Haha. Det är rätt. Heja Bombadill.

  2. 2

    Soffan said,

    Rätt ska vara rätt!

  3. 3

    Soffan said,

    Och visst är det fascinerande att man tycker barnen är ouppfostrade när man är med mamma och pappa? Och inte annars…

  4. 4

    Spettan said,

    Underbart – så himla klokt!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

