Masarinmamman talar ut

Masarinmamman talar ut

Hej, det är jag som är Masarinmamman och jag ska snart fylla 40 år. Och som ensam kvinna i familjen är jag lite av en publikmagnet för resten av familjemedlemmarna. Det är ju trevligt på sitt sätt förstås, men så vidare mycket gjort med mina små projekt blir det ju inte. Mina skrivprojekt till exempel. Jag tycker att ett av livets mysterier är hur J.K. Rowling hann med att skriva den första boken om Harry Potter. Eller borde man kanske börja pendla ett par timmar om dagen för att hinna skriva?

Annars har jag ägnat större delen av mitt liv åt att hitta en hobby. Men den tror jag faktiskt att jag hittat nu. Det enda som krävdes var en minimal trädgård. Med en stor trädgård hade det inte fungerat för det hade jag aldrig hunnit. Men när resten av familjen roar sig med bilar, tv-spel, matlagning och brottning så trär jag lugnt på mig mina trädgårdshandskar och smiter ut i vår lilla trädgård, rensar lite ogräs, planterar några växter, vattnar och gödslar. Jag brukar i alla fall få vara i fred i en så där fem minuter.

Och nu fick jag dessutom tala ut helt ostört. Allt för att ni ska få en liten insyn i hur även jag har det. Det känns bra det här. I morgon pratar vi om något annat.

6 svar so far »

  1. 1

    towe said,

    Ni är härliga allihop men jag måste erkänna att masarinen fick mitt hjärta att slå hårdast. Glassförbrytaren.

  2. 2

    Å, vad roligt att få se vem som sitter där bakom tangentbordet ;o)

    Kram

  3. 3

    cruella said,

    Jag tycker ni verkar ha det ganska bra jag:-)

  4. 4

    Mamma J said,

    Åh, vilken snygg klänning! :-)

  5. 5

    Jenny said,

    Sötaste du, ni är för härliga hela familjen. Även för oss som känner er väl så är ju en sådan här snabb presentation så mycket värd. Det är ju alltid spännande att se vad som väljs ut. Inte helt lätt med tanke på er mångsidighet. Känner igen det där att vara ensam kvinna och inte ens lyckas med att smita ut till trädgården utan att någon följer efter…

    Mycket laddad inför lördagen. Det blir ju alldeles alldeles underbart med fest.

    kram!

  6. 6

    Erica said,

    Nämen det är ju du A…. Du ser precis likadan ut som du gjorde i högstadiet på Vaksalaskolan :-). Hittade din blogg genom Heja Abbe som jag läser då och då eftersom jag arbetar på Donationsrådet (www.donationsradet.se).

    Masarinmamman: Hej! Såg bilden på dig, fantastiskt att ses så här :-) Hoppas allt är bra med dig!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

