Masarinpappan talar ut

Masarinpappan talar ut

Hej, det är jag som är Masarinpappan och jag har fyllt 40 år. Det är jag som handlar, städar samt plockar efter barnen och min fru. Särskilt den sistnämna vill jag passa på att tala om för er läsare. Min fru, ja hon är mycket noga med orden, men det är väl ungefär där hon lägger sitt krut. Jag vågar mig nästan på att påstå att utan mig skulle det här hemmet snabbt förfalla. Men Masarinmamman tycker jag borde slappna av lite mer istället.

Sedan har vi problemet med att min fru nästan helt har slutat tittat på tv. Masarinmamman säger att hon bara blir galen av alla fjärrkontroller och digitala boxar som trasslar. Hon sitter hellre med datorn i knät. Det där förstår jag mig inte på men hon tycker bara jag är tröttsam och efter min tid. Och så här håller vi på. Ja, ni kanske kan börja ana hur jag har det.

9 svar so far »

  1. 1

    Matilda said,

    Du det är tur att hon har dig din fru! Vi ser fram emot nästa helg. Kram svägerskan

  2. 2

    Abbes pappa said,

    Oj! Det här var spooky. På riktigt. När jag såg bilden av dig Masarinpappan tänkte jag ”Va fan, har Masarinmamman satt in en bild av mig på sin blogg?!! Hur har hon fått tag på den? Varför gör hon så?” Det var som att titta mig i spegeln. Alltså helt sjukt. Ibland kan ju folk säga att man är lik en eller annan person, man själv tycker man de snackar goja. Men det här! Att se någon som är så lik sig själv känns skumt.

    Men jag tycker att du är väldigt snygg i alla fall. ;)

  3. 3

    Kära Abbes pappa. Då kan du ju förstå att jag studsade när jag såg dig på bild första gången. Och sen förstod jag ju varför jag gillat dig ända från första början :-)

    Masarinpappan hälsar och är väldigt nöjd med att du konstaterat att ni är snygga! Det måste ha något med västkusten att göra…

  4. 4

    sofia said,

    Hej!
    Just nu är vi på sjukhuset i Lund för att min son m DS ska opereras. Vi hade ett långt samtal m kirurgen som ska operera min son. Vi kom in på det här m DS och oron inför vår pojkes framtid. Hon tipsade då om en fantastisk blogg som hon hade läst, nämligen masarinmamman. Ja det var ju inget nytt för mig som är inne på er blogg var dag:)
    Ha en bra helg!
    Kram s

  5. 5

    Å, så roligt att få se alla delar i er fina familj!

    Om Abbes pappa trodde att han såg sig själv på bild, så trodde jag att Honungspojkens pappa varit ute och gästbloggat nu igen. Han håller på precis så där och plockar och tjatar och städar upp efter mig, medan jag sitter med datorn i knät utan att förstå vad han håller på med. Eller varför.

    Ja, jag ville mest bara uttrycka min fulla sympati med Masarinmamman: Jag vet precis hur det känns!

  6. 6

    Soffan said,

    I löv you all!

  7. 7

    Svägerska A said,

    I alla fall verkar Masarinmamman ha en god självinsikt. Det är bra att ha.

  8. 8

    Petra said,

    Är man IT-girl måste man ha datorn i knät. Ofta ;)

  9. 9

    Vännen J said,

    Masarinpappan kan inte bara svänga ihop sköna rätter, han är ju en skribent av rang! Väldigt rolig läsning.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

