Abbe talar ut

Abbe talar ut

Hej, jag heter Abbe och jag ska snart fylla tio år. Masarinmamman brukar sucka över att hon är enda kvinnan i huset. Men då verkar hon inte ha tänkt på att jag är enda katten i huset. Och jag undrar om jag inte också är den mest bortglömda individen i huset. Annat var det förr när jag var tjusig innekatt i stan. Då var jag kung i huset som serverades finskinka redan till frukost.

Nuförtiden får jag vara glad om någon överhuvudtaget kommer ihåg att ge mig mat. Masarin är nog den som gillar mig mest. Något hårdhänt kanske men jag är inte den som är den. Och vill jag ha uppmärksamhet tuggar jag bara lite gräs så ordnar sig den saken. Masarinmamman tycker det är ganska tröttsamt. Men då kan ni ju bara tänka på hur jag har det.

7 svar so far »

  1. 1

    Erika said,

    Men det här är ju bara för kul!!!
    Jag diggar verkligen Tala-ut serien av inlägg. Ser fram emot de nästa två familjemedlemmarna, eller finns det fler än två? Kanske en dammråtta, guldfisk eller en Bobbo? Bobbo, den äldre, måste väl ändå haft det värst?
    Det återstår att se/läsa ;-)

  2. 2

    Sara said,

    Jag har nog sett dig fjäska för Masarinmamman och de andra med små halvdöda pipande musungar, inte ens det gjorde att du fick den uppmärksamhet du förtjänar! Tänk att du är en sån kung på att fånga möss trots att du började ditt liv som just tjusig innekatt i stan. Och jag gör allt för att hålla dig borta. Jag är en sån som sjasar bort dig och nyser helt galet mycket när jag ser dig. Stackars Abbe… :-)

  3. 3

    ylva betinakis said,

    Mer tala ut tilll folket. det här är sååå roligt!!!

  4. 4

    Soffan said,

    Jag håller med ovanstående inlägg – ser fram emot att maken ska tala ut ;-)

  5. 5

    nipe said,

    Haha, underbart roligt! Vilken kul idé. Jag ser fram emot maken och din egen text.

  6. 6

    Lena said,

    Så roligt. Jag ser fram mot mera tala ut inlägg.

  7. 7

    pruddelutt said,

    Arma kattkrake :-) Han skulle nog ha ett och annat att säga till vår kisse – fast tyvärr är hon inte med oss längre :-( Kul idé med ”…talar ut” !


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

