Masarin talar ut

Masarin talar ut

Hej, jag heter Masarin och jag ska ganska snart fylla tre år. Jag tycker att mina föräldrar har ett alldeles för stort fokus på maten. Titta på den här bilden. Där äter jag till exempel gurka. Annars tycker jag mest om glass. Det är obegrepligt att man inte kan få äta glass redan till frukost trots att jag både kan säga det, göra tecknet och tydligt banka på frysen för att visa var glassen finns.

Min mamma tycker jag är tröttsam med allt tjat om glass. Jag tycker hon är tröttsam med sitt tjat om proteiner.

Och så här håller vi på. Ni kan ju bara tänka er hur jag har det.

7 svar so far »

  1. 1

    Soffan said,

    Gulle! Klart du ska äta glass till frukost!

  2. 2

    Svägerska A said,

    Tittar in ibland för att hålla lite koll. Vilka härliga inlägg ur barnens perspektiv. Precis så känner de nog. Vi ses nästa helg – ska bli kul med fest!

  3. 3

    towe said,

    Ni är oändligt charmiga alla tre.

    Har Masarin fått lyssna på när Krakel Spektakel åker hiss till månen som är gjord av glass?

  4. 4

    Grodansmamma said,

    Snygg kille i snygg miljö!

  5. 5

    Fimpa said,

    Masarin, din sister in crime låter hälsa att hon jobbar på att få in smarties som fullgod frukost. Om hon lyckas hör hon av sig och då kanske till och med glass är att föredra.

  6. 6

    Jörgen said,

    Vilken sötnos han är! Måste vara svårt att hålla fast vid sina höga föräldraprinciper.

  7. 7

    cruella said,

    Det ser inte precis ut att gå någon nöd på lille Masarin:-) Är det glassen som ger såna vansinnigt goa kinder? För inte kan det vara gurkan…


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

