Bombadill talar ut

Bombadill talar ut

Hej, jag heter Bombadill och jag ska snart fylla sex år. Ibland har jag världens bästa mamma. Det sa jag till henne idag till exempel och så gav jag henne en medalj eftersom hon lovade att vi två skulle titta på film tillsammans.

Men när filmen var slut så var också allt mys slut. Bums i säng tyckte hon. Jag blev galen och sade att jag inte kommer gå till skolan i morgon.

Så här håller jag på. Det är jättejobbigt. Mamma säger att hon blir supertrött på det. Men då kan ni ju tänka er hur jag har det.

9 svar so far »

  1. 1

    Soffan said,

    Ha ha… ja, stackars Bombadill – så jobbigt han har det ;-) Så taskigt att man måste lägga sig på kvällarna.

  2. 3

    Grodansmamma said,

    Känslosvängningar verkar höra 6-års livet till. Och jag som trodde trotset var värst i 3-års åldern. Storebror hälsar till dig Bombadill och instämmer i allt du säger.

  3. 4

    Matilda said,

    Ja du Bombadill så tycker din 14-åriga kusin oxå. Han får inte göra något kul för han måste alltid ”gå och lägga sig”

  4. 5

    mammanonna said,

    Ååå, en medalj! Den kommer mamma att spara hela sitt liv, en så´n medalj är värda mer än alla VM och OS medaljer i världen!

  5. 6

    Lena said,

    Jag har en sådan tjej hemma och hon är 6 år.
    Ena sekunden den mest underbara tjej i hela värden som i nästa sekund förvandlas till ett skrikande monster.
    Men fast jag blir helt slut så är det faktiskt värst för min tjej som har allt detta inne i sin lilla kropp.
    Mina vänner som har gått igenom denna fas med sina barn säger att det går över och jag längtar just nu dit.

  6. 7

    Petra said,

    Kan det vara så att du är släkt med den lilla blonda tjejen som bor här hemma, eller är det så enkelt att ni båda är 6 år? ;) kram till dig och din mamma (I know what you’re going through…)

  7. 8

    Fimpa said,

    Underbart är kort, Bombadill! Kanske du ska få en medalj av mamma för att du går och lägger dig?

  8. 9

    cruella said,

    Well, vad säger man. När det är som roligast etc. Bara att tugga i sig.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

