Mama!

En del mammor är värda lite extra uppmärksamhet.

En av dem är min vän Sara som i mars fick säga farväl till Dan. Sara som hela tiden höll ihop sin familj och ordnade vardag för sina barn trots att livet var allt annat än normalt. Dan som så snabbt blev sämre och som hade vård i princip dygnet runt i hemmet. Ja, det är nästan svårt att förstå hur hon pallade.

Men pallade gjorde hon. Och hon har klarat det nu efteråt också. Hon köpte det där torpet som hon drömde om. Hon har två fantastiska ungar som hon nu varligt lotsar fram i livet. Och hon började blogga på nytt. Och hon nominerade sig själv till Årets Mama. Sara bestämde sig helt enkelt för att det går att börja om.

Och vad annat kan jag säga att ni självklart ska rösta på henne!

Och vet ni vad. Om mindre än en månad ska vi ha 40-årsfest tillsammans.

– – – – –

Updated: Nu finns också den här fina artikeln om Sara att läsa på Allt om Barn.

Och vill du rösta på Sara gör du det genom att skicka ett mail till den här adressen: sara.riegler@expressen.se.

11 svar so far »

  1. 1

    Jag röstade på din väninna! Vad stark hon är..!!!!

  2. 2

    Abbes pappa said,

    Sådär. Nu har hon fått en röst till. Såklart!

  3. 3

    Ännnu en röst! Jag tycker så mycket om hennes vackra blogg…

  4. 4

    Grodansmamma said,

    Röstningen avklarad. Kram

  5. 5

    […] Masarinmamman har formulerat så fint varför man ska rösta på just mig. […]

  6. 6

    Mamma J said,

    Min röst har hon. Och jag har flera mailadresser ;-) – så man kan nog säga ”röster”.

  7. 7

    cruella said,

    Åh, i går klickade jag för första gången sedan i våras på länken till den gamla bloggen… Så mycket kärlek. Vet ju att det är slutskrivet där, men ändå…

    Och så läser jag ditt inlägg och blir så glad.

  8. 8

    Soffan said,

    Jag har röstat på Sara! Hon har fått mig att gråta så många gånger men hon har också fått mig att känna hopp minst lika många gånger. Man klarar uppenbarligen mer än man tror…

  9. 9

    Erik said,

    Röstning klar. Kandidaten given!

  10. 10

    Lena said,

    En röst från mig också.
    Läste deras blogg i smyg tidigare och blev nu väldigt glad att Sara har en ny blogg för hon skriver så gripande och naket om allt de hemska och svåra som hänt henne och hennes familj.

  11. 11

    Happy Anne said,

    Hej jag hittat hit via Heja Abbe blogg.
    Jag vill bara tala om att jag har också ds grabben 6 årig, går på förskolan tillsammans med ds barn.
    Trots det livet med grabben förändrade mig väldigt mycket båda sorgen och positivt.

    Ha en skön kväll
    Anne


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

