Hemmablinda

M var iväg med killarna för att köpa sommarpresent till Bombadill som nu går sina sista veckor på dagis. Till hösten börjar storebror i förskoleklass, detta fantastiska som han längtar så efter (eller om det är den nya riktiga ryggsäcken han längtar efter, lite oklart).

Nåväl.

Inne på affären så kommer det fram en man till M, hälsar på Masarin berättar att han har en likadan hemma. Jaså, han har också barn, tänkte M.

– Ja, en Masarin alltså. Fast en flicka som är på konfirmationsläger just nu.

Och när M berättade det för mig tänkte jag. Undrar hur han kunde se det?

Hehe. Vi verkar visst ha vant oss vid skavankerna.

4 svar so far »

  1. 1

    Helena said,

    I know vad du menar. Allt som oftast inbillar jag mig att det inte syns på Lilla L, jag själv ser bara en otroligt söt unge. Men jag har överhört på Tittut att dom flesta föräldrar har samma uppfattning (såklart). Och det är ju det som är kärlek. Och förresten, spelar det någon roll?

    Glad sommar!

    Kram Helena

  2. 2

    Erika said,

    Jag känner också igen mig. Jag ser inte heller skavankerna förutom när jag fotar, då ser jag dem. Hon är svårfotograferad; miner hit och dit, tittar åt fel hål, flyttar sig osv. Men söt är hon alltid. Den sötaste flickan av alla förstås ;-)

  3. 3

    Anna said,

    Är vi hemmablinda eller blir dom bara finare och finare??? Ha en underbar sommar,hoppas vi se nåt;kramkram!!

  4. 4

    sara said,

    Nog är man hemmablind. Vi var nere vid stranden i går jag o min lilla skatt, halvmulet o endast jag skatten o 2 små pojkar som fiskade krabbor. Jag undrade om vi kunnde få titta på krabborna i hinken o när de fått upp ett par så fick hon komma o kolla… precis när killarana skulle gå vändersig den ena om o frågar – Har hon en sjukdom?
    Vad tänkte du på undrade jag..
    nä inget svarade han.
    -inte en sjukdom ett syndrom, var de nått speciellt du tänkte på?
    – nää de är en på skolan som är lik henne.
    Ok svarade jag o försökte förklara , sydrom betyder att man är lite lik någon man har lite lika saker..
    Killarna var i 8-9 årsåldern
    jag var förvånad över frågan men ändå glad att de frågade , säger som du synns de så väl?
    s


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

