Bobo, the Buddy

Bobo, the Buddy

När Masarin föddes regnade det in många fina mjuka gosiga djur från vänner och bekanta. Masarin valde en som sin buddy. Och det är denna enda stackars jycke som om nätterna skänker frid och lugn över vårt lilla hus. Buddy, som tillverkaren kallar honom, döptes av vår logoped om till Bobo. Vi tvättar honom ibland. Det gillar inte Masarin något vidare.

Och som ni kan se har den mjuka hunden numera en päls som mest påminner om… tovad ull?

I fredags, två sekunder innan vi skulle åka till Ljusterö, doppar Masarin ned Bobo i toaletten. Trevligt. Ute på landet fick hunden ett ordentligt bad och sedan hängde jag upp honom att torka över vedspisen. Som ni också kan se höll det på att sluta i katastrof. Nosen och tassarna blev lätt rostade och de mysiga mjuka öronen har nu fått två ganska hårda klumpar som stoppning…

Masarin sniffade länge på Bobo den kvällen. Jag bad en bön om att hunden inte utsöndrar giftiga gaser samt försöker spåra var Buddy ursprungligen är inköpt. Ursprungsgivaren var inte helt säker. Tips emottages tacksamt.

11 svar so far »

  1. 1

    Erika said,

    Ha ha ha ha, det var ingen skönhet. Men vem är jag att döma? Går Bobo i terapi? Han kanske blir sängvätare efter helgen på landet?

    Jag känner inte till Bobo-affären, tyvärr.

  2. 2

    Vilken livserfaren liten kompis han har, bus-Masarin.

  3. 3

    Imsa said,

    Uj, det var en sliten rackare…går det att med förstoringsglas se vad det står på Buddys fot på ursprungsbilden? Kansek det är en ledtråd? Lycka till! Här hemma är det en grå gosekatt som bara kallas ”Kissen” som är väldigt kär, han fick den efter ryggoperationen som tröst.

  4. 4

    Matilda said,

    ja igår somnade han med den på stört med Lilla fina ”Bobo”. Gud så rolig M var igår han verklingen showade hela eftermiddagen och kvällen. Åt lite nytt och roade mig. Jag tog till ett av mina skratt och han bröt ihop. Lilla vännen. Massa ord bubblade ur hans mun han var som en papegoja igår. Vad mkt som kan hända på en vecka!!!!!!
    Kram Moster

  5. 5

    ylva said,

    jag känner igen etiketten även utan förstoringsglas och sätter en toastad vovve på att det står Bukowskis Sweden (ej att förväxla med auktionskammaren:)) på lappen. kolla här: http://www.bukowski.se
    fixat!

  6. 6

    ylva said,

    jag har hittat Buddy!!! Gå in på våra produkter/ gallerier och klicka på hundar & katter så sitter han där :)

  7. 7

    ylva said,

    aaah, va fan vad jag läste slarvigt. du VET ju redan var jycken kommer ifrån…

  8. 8

    Ylva! Du är en underbar människa! Jag mailade faktiskt Bukowski och fick bland annat veta att ”Buddy finns att få tag på i butiken Theodore’s Home på Västerlånggatan 28 i Gamla Stan.”

    Dit ska jag bege mig :-)

    Frågan är ju om Masarin kommer att acceptera den nya vovven som inte kommer ha många likheter med Bobo…

  9. 9

    Sofia said,

    Man skall inte döma hunden efter håren! Skönt att han går att tvätta, barns gosedjur har en tendens att bli rätt snubbiga efter ett tag.

  10. 10

    Angelika said,

    Hejsan!
    Ganska roligt att ja kom in på din blogg, jag satt här hemma och funderade på om de gick att få tag på just denna hund buddy då min dotter ÄLSKAR sin ”ovve” MEN de börjar bli liiiite snuskig, men ja vågar inte tvätta den ifall den blir förstörd, så jag tänkte att om ja hittar en till likadan så kanske jag kan våga tvätta den (i och med att den har ”kulor” i fötter och öron, vet inte hur dom tål vatten)
    Har du tvättat eran i maskin eller för hand?

    Vilken historia eran Buddy har fått sig då, hoppas de gick lika bra med den mys buddy:n =)

    Mvh Angelika

    Masarinmamman:
    Hej Angelika!

    Vi har tvättat Bobo många gånger i maskin. 40 grader och sedan dropptorka :-)

    Tyvärr har det gått mindre bra att byta mot nya mysiga kanin. Han kastas ut från sängen varje natt…

    Lycka till hälsar Masarinmamman

  11. 11

    Angelika said,

    Okej vad bra, då vet ja att de fungerar att tvätta den iaf! Har fått för mej att kulorna i tassar o öron ska svälla eller något *hihi*

    Oj då blev de ingen ny Buddy? Ja de är ju de att de kanske inte är så lätt att byta ut en favorit!

    ha de gott

    O fortsatt lycka till med nya kanin Hälsar Angelika


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

