Om glädje och sorg

När vi vilade i yogashalan efter det första passet i fredags så gick mina tankar till Masarin. Vår ena lärare Lisa läste efter en stund ”Om glädje och sorg” av Kahlil Gibran och de här passagerna träffade prick i mitt masarinhjärta:

Er glädje är er sorg oförställd.
Och samma brunn som ert skratt stiger ur
har ofta varit fylld med era tårar.
Och hur kan det vara annorlunda?
Ju djupare sorger gräver i er själ,
desto mer glädje förmår ni rymma.

[…]

När ni fylls av glädje, skåda då djupt i era hjärtan,
och ni skall finna att det är endast det,
som skänkt er sorg, som skänker er glädje.

ur Profeten

2 svar so far »

  1. 1

    Camilla said,

    En av mina absoluta favoriter och så sann, så sann!

  2. 2

    Fimpa said,

    Vet du, jag tänkte också på Masarin där jag låg på min matta, en halasana bakom dig. Den shalan gjorde delade tankar möjlig! Hälsa Master Masarin välkommen hem!

    Masarinmamman: Du måste berätta det för Malla! Jordgubbsglassen var bara början!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

