Vi har en plan…

Om inte Masarin ändrar inställning i matfrågan så blir det ett Alexanderhugg i sommar. Då får han leva på yoghurt tills han inser att mat är något underbart som ska upplevas utanför en glasburk från Semper.

Killen äter inte ens mjukt bröd. Alla barn äter mjukt bröd!

9 svar so far »

  1. 1

    Grodansmamma said,

    Elsa är inte heller någon fan av mjukt bröd. Särskilt inte med smör på. Vilka idéer de har. Kokerskan/bakerskan på förskolan var dock nöjd i förra veckan då hon faktiskt käkat en hembakt smörgås där. Hemma hos oss är det mest köpebröd så kanske skon klämmer där, vad vet jag. Kram

  2. 2

    Ulla said,

    L började äta mjukt bröd när hon var någonstans mellan 4 och 5 år. Hon totalvägrade innan dess. Så se tiden an.

  3. 3

    Sofia said,

    Jag petade ner riktig mat i en Semperglasburk som jag grundligt förevisade.
    ”Titta burkmat…tror du glatt…”

  4. 4

    Spettan said,

    En annan ide är att låta honom gå på pulversoppor i två månader. Kan tala om att mat har ALDRIG smakat så gott som nu. Jag går och längtar till nästa mål, inte för att jag är hungrig utan för att mat är så fantastiskt gott. Blundar och njuter av varje tugga ;)

  5. 5

    annabrandstrom said,

    Min M äter inte bröd alls. Inga kex, inga kakor, inga mackor, ingen tårta… det är skoj att gå på kalas och ha matsäck med sig. Han äter heller knappt någon annan frukt än bananer så det är riktigt klurigt med mellis…

    Masarinmamman: Grodansmamma, Ulla och Anna! Ok, det här med mjukt bröd och matvanor är alltså ett äventyr… Bara två år kvar då Ulla? Promise?!

  6. 6

    Anna said,

    Hm. Förra kommentaren blev lite konstig med namn & länkar… här finns jag.

  7. 7

    Emily said,

    Haha,
    jag förstår honom…. barnmat är faktiskt otroligt gott, och lättare att äta.

  8. 8

    Alva äter inte mjukt bröd…..!!!!!!! Och hon räknas väl som barn antar jag… inte fyllt 2 än ju :)

  9. 9

    Cecilia said,

    Min A dröjde lääänge med att äta annat än barnmatsburkar. Mjukt bröd accepterar han knappt ännu (4.5 år) förutom Lingongrova som han älskar. Gillar också grovt korvbröd, och häromdagen råkade han äta en bit hönökaka men det var väl ett rent misstag. Men nu äter han vanlig mat skuren i små bitar så det finns hopp – jag har också känt som du!!!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

