A nice try

När jag och Masarin kom hem från dagis stod en kastrull med makaroner och köttfärssås på spisen. Och medan killarna lekte en stund fyllde jag en ursköljd barnmatsburk med denna barnvänliga variant av Italiens fröjder. Stoppade den i mikron, hämtade Masarin och satte honom vid köksbordet.

Han såg nöjd ut medan servitrisen (det var jag det) fyllde tallriken.

Snabbt ner med skeden. In i munnen!

En nanosekund senare låg samtliga makaroner tillbaka på tallriken. Skeden lades ned. Tallriken sköts iväg. Masarin tittade på mig.

– Skämtar du  e l l e r ?

7 svar so far »

  1. 1

    mcsarcne said,

    *Asg*

    Han är inte dum!

    Jag fick en liknande blick idag av min snartniomånaderspojk. Han har just kommit på att man kan äta smörgås.

    …och så tror jag att jag ska mata honom med gröt.

    Hardly.

  2. 2

    Ulla said,

    Ha ha, vilken smart kille.

  3. 4

    Soffan said,

    Men… Masarinen har ju dålig smak visar det sig… Jag har aldig ätit så god köttfärssås som hos er och han föredrar barnmatsvarianten istället… I’m worried…

  4. 5

    Tofte said,

    :) känner igen det här! Vår äldsta dotter åt bara burkmat. vår yngsta åt istället aldrig en enda sked burkmat utan ville bara ha hemlagat! (Min fru lagar inte mat, så jag fick göra mat på kvällarna före så att hon kunde värma hemlagat dagen efter :o) )

  5. 6

    Pålle said,

    Älskade Masarin! Din kusin lilla P gör lika som du fast hon kräks istället :-) Jag fick i lilla P tre skedar gröt och sedan inte mer, jag försökte, hon hostade och sen kräktes hon upp på bordet och var hur glad som helst… En timme senare fick jag i henne 3 skedar till hihi KRAM

  6. 7

    Anna said,

    Haha,han är ju helt otrolig,ni får köpa hem konserveringsmedel och ha i….
    Men..han äter ju iallafall..kram


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

