Mellanspel

Det var ett tag sedan sist, men en utmaning då och då kan vara den lilla paus man behöver. Och det behöver jag. Därmed för jag tacksamt vidare denna från Cruella.

  1. Vad heter du? Masarinmamman
  2. Ett ord på fyra bokstäver: Meta
  3. Flicknamn: Malla
  4. Pojknamn: Malte
  5. Yrke: Maskiningenjör
  6. Färg: Melongrön
  7. Klädesplagg: Mamelucker
  8. Mat: Minestronesoppa
  9. Sak i badrummet: Mascara
  10. Plats/stad: Malung
  11. En orsak till att vara sen: Minneslucka
  12. Något man inte skriker: Mutta (men man kan ju muttra det)
  13. Film: Mammut
  14. Något man dricker: Must (helst om jul)
  15. Band: Mando Diao
  16. Djur: Mus
  17. Gatunamn: Malmskillnadsgatan
  18. Bil: Mercedes Benz
  19. Sång: Moonage Daydream (Bowie)
  20. Aktivitet med mer än en deltagare: Mysa

Regler: Kopiera detta och radera mina svar. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug. Om den du kopierar detta ifrån heter något som börjar på samma bokstav som ditt namn, får du inte kopiera svaret utan lista ut ett eget. Lycka till!

Jag utmanar några läsare som ibland hälsar på hos mig; Tonåringen, Fred Forsell, Anski och Penela Produktion. Och som vanligt får givetvis den som vill anta utmaningen.

2 svar so far »

  1. 1

    Fred said,

    Ouch, jag är usel, jag fixar inte såna här utmaningar. Jag har testat, men det går inte. Förlåt. Eller, eftersom det kallas utmaning förmodar jag att jag måste säga: Jag klarade det inte. Jag förlorade.

    Masarinmamman: Du Fred, det är fredag. Inte ska du behöva be om ursäkt för en liten utmanings skull. Njut av den kommande helgen istället!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

