Change

Hela hösten kände jag ständigt att jag var på fel plats. Alltid var det någon eller något som väntade på mig någon annanstans oavsett var jag råkade befinna mig. Och ganska ofta kände jag mig omgiven av energitjuvar. I julas funderade jag mycket på det där. Och eftersom jag tror på Obama får change även bli mitt ledord för 2009.

Av den anledningen valde jag att tillbringa förmiddagen på Tittut. Och så bra det var att för en gångs skull vara rätt person på rätt plats! Inga energitjuvar alls. Bara varma och glada föräldrar och barn. Nina och Ylva kan konsten att få en måndagsmorgon att kännas som en fest! Jag skulle kunna sitta där en vecka innan jag hunnit prata klart med alla och lekt färdigt med barnen.

Eftersom mamma A jobbar i samma kvarter som jag stötte vi på varandra bara 20 minuter efter att vi kramats adjö på Tittut. Hon konstaterade att varje gång man går därifrån så känner man sig så glad och full av energi. Och så är det. Varje gång!

6 svar so far »

  1. 1

    Lena said,

    ÅÅÅÅÅ nu fick jag sådan längtan till min Tittut tid.
    I söndags så skulle vi ha Tittut-återträff men vad händer, jo mannen får flunsan och nu har resten av familjen den så det fick vi ställa in och det var också här hos mig den skulle vara.

  2. 2

    cruella said,

    Här-och-nu-ställen behöver man betydligt fler av!

  3. 3

    Spettan said,

    Verkar så bra Tittut, önskar vi hade nått sånt i Skåne. Just nu ser jag mest framemot att få börja i Barnrehab

  4. 4

    Soffan said,

    Way to go girl! Bra gjort! Till slut är det ju bara man själv som kan styra över var man ska vara när… eller hur? Men det är en liten logaritm att komma på som man ständigt får jobba med känns det som…

  5. 5

    Helena said,

    Visst är dom helt fantastiska, Ylva och Nina! Jag vill aldrig gå hem därifrån när vi väl är där…

  6. 6

    Anna said,

    Det är verkligen en underbar stund,du har helt rätt i att man är på så rätt ställe där.. Det var så himla mysigt att du kunde komma me! Vi var fulltankade hela dan på mystittutdownprat och att bara vara..Kram


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

