Bästa kompisar

Jag badar med killarna. De älskar det (men egentligen är det alldeles för kallt och för lite vatten om du frågar mig) och de plaskar och tvålar in sina russinfötter hur länge som helst. Plötsligt lägger Bombadill armen om Masarin:

– Är jag din bästa kompis, Masarin?

Är han din bästa kompis undrar jag lite häpet. Jag får en blick som bara femåringar kan ge sina korkade (lätt huttrande) mammor och sedan killar han Masarin under armen och säger:

– Du är i alla fall min bästa kompis, brorsan.

9 svar so far »

  1. 1

    Lisa said,

    INGET går upp mot ögonblick som dessa!

  2. 2

    Matilda said,

    Gulliga söta B, ja det är säkert så. Kram

  3. 3

    Spettan said,

    Underbara underbara barn!!

  4. 4

    Camilla said,

    Åååååh!

    Här forsar tårarna, vilka underbara ungar! Just syskonskap är en ständigt närvarande tanke nu, eftersom Milo ska bli storebror i sommar (om nu allt går vägen, vi har liksom lärt oss att inte ta saker för givet). Det växande krypet i magen kanske också är en delförklaring till alla tårarna…

    Masarinmamman: Stort grattis! Syskonkärlek som glimtar till mellan varven, det finns nog inget finare :-)

  5. 5

    Mamma L said,

    Fina ord. En tår i ögonvrån… tänk om vi alla var lite mer som barn i att se bortom alla våra olikheter och olika förutsättningar och bara lät våra positiva känslor komma i rullning och breda ut sig. Syskonkärleken mellan mina små är min största källa till tårar (glädje- alltså!).

  6. 6

    Grodansmamma said,

    Vilken fin liten storebror Bombadillen är!
    Det finns igen som Elsa ser upp till så som sin storebror. Mamman och pappan kan glömma att vi blir valda om val finns. Storebror prioriteras alltid. Kram

  7. 8

    Pålle said,

    Mina gullungar! Det finns ingen som Tom, han säger alltid så härliga och roliga saker! Vilken tur Masarin har som har Tom som sin storebror! KRAM

  8. 9

    Jenny said,

    Jag bara dör! Jag ser dem framför mig. Vilken underbar storebror och vilken enorm tur för lillbrorsan att han har just honom. Det är något alldeles alldeles speciellt och underbart med syskonkärlek.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

