Årskrönika

 Masarin snart 2 år

Årets steg – Masarinen som lärde sig gå ute på Ljusterö i somras (18 månader).

Årets vurpa – Bombadills cykelolycka som gjorde framtänderna alldeles knyckliga.

Årets rehabilitering – katten Abbes skadade tass som tog sex månader och otaliga veterinärbesök att läka.

Årets tidsinsikt – Masarin som lärt oss att vi måste prioritera om en del i vårt liv.

Årets avlastning – gudmor och våra föräldrar som hjälpt oss att hålla näsan över vattenytan.

Årets kusin – lilla P som föddes i maj och som vi alla är helt tokiga i.

Årets beslut – att bjuda in familjen att dela Ljusterö med oss. Vi ser fram emot många fina somrar tillsammans.

Årets bloggHeja Abbe där abbepappan skriver vackert och roligt och nyttjar bloggens alla möjligheter i dess bästa mening.

Årets bröllop – D & S trotsade sitt svåra besked och firade kärleken. Den ljuvliga dagen i maj har varit något att hämta styrka från när tunga dagar följt. 

Årets äntligen  – Bombadills lösa framtand med tillhörande glugg (december).

Årets oro – Masarinens pipiga lungor som till slut inte orkade stå emot den elaka lunginflammation.

Årets tårkanaler – mina egna. För barnen, vännerna, familjen, sjukdomar. Jag kan knappt längre öppna en tidning eller se på tv utan att mina ögon ständigt svämmar över.

Årets kick – yogan som gjort mig starkare och smidigare. Alla borde stå på huvudet ibland.

Årets pojkar – min trio som tar allt med så mycket större ro än masarinmamman själv.

9 svar so far »

  1. 1

    Ulla said,

    Vilken fin årskrönika. God fortsättning på det nya året. Kram

  2. 2

    Matilda said,

    kan bara hålla med Ulla ovan underbar bild föresten. En annan sak jag gråter alltid när jag ser en person med Ds om det är i matkön eller kön till charkdisken eller när jag sitter på tåget, jag vet inte varför men jag blir så rörd av någon anledning. kram från mig

  3. 3

    Soffa said,

    Årets sommarbild: Ebba och Masarinen sandiga på stranden i Varberg

    Årets teaterupplevelse: Elvis med er!

    Årets dansuppvisning: Gulle-Daniels street dance-uppvisning med alla andra barn

    Årets jävelskap: Fuktjävlaskadan i vardagsrummet

    Årets love: Syster som har blivit sambo

    Årets jobb: Mitt nya jobb som är kul nästan varje dag – glädje

    Årets prinsessor: Mina fantastiska barn som bara glänser mer och mer för vaje dag som går – vilken lycka!

    Jo – årets seger måste väl ändå vara Barack!

  4. 4

    Hon said,

    Tack för året som läsre av din fina blogg! Inspirerad av din åskrönika skrev jag en egen version på vår blogg. Ett riktigt gott nytt år till er!

    Hon i soppan

  5. 5

    Hasse said,

    Jag är ledsen men din lista är inte komplett.
    Hittar inte din blogg där.
    Sätt dit den och allt är frid och fröjd!

    Tack för alla tänkvärda tankar och god
    fortsättning! :-)

  6. 6

    Spettan said,

    Tack för nyårshälsningen, den var uppskattad. Önskar dig och din familj ett riktigt bra 2009 oxå. Vårt mål för 2009 är att se så lite som bara möjligt av insidan på sjukhus!!!

  7. 7

    nipe said,

    God fortsättning! Din blogg är så fin, så fin!
    Jag ser fram emot 2009 års inlägg.

  8. 8

    Grodansmamma said,

    God fortsättning till er! Hoppas att alla mår bra och att julen varit bra. Underbart kort på masarinen. Kram

  9. 9

    Abbes pappa said,

    Årets tack: TACK!

    Det var härligt att komme hem från ett par veckors semester och hitta den här lilla utmärkelsen.

    God fortsättning och massa kramar.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

