Preview

Min egen längd kan bäst sammanfattas som kort. Den kan också beskrivas som att jag alltid har fått se upp till andra människor. Som jag ser det är det en inte helt orimlig anledning till varför jag alltid fallit för män med långa ben. Även M har långa ben som jag, utöver hans vackra själ, är mycket förtjust i.

På teckenlägret kom vi att prata om att masariner ofta inte blir så långa som fullvuxna. Någon hade en uträkning som givetvis inte gör anspråk på att vara vetenskaplig men som ändå kan användas som en uppfattning, en preview in i framtiden, om man så vill. Och ibland vill man ju det.

Den sammanlagda längden av föräldrarna delas med två och sedan tillkommer ett litet masarinavdrag på 20 cm (för män). Mina vänner, ni kan härmed räkna med att Masarin som fullvuxen kommer att mäta 150 cm över havet.

Jag kan inte låta bli att skratta när jag skriver det här. Jag som haft en inre syn av hur jag kommer stå och se upp på mina långa killar med 45 i skor och en liter mjölk i näven.

3 svar so far »

  1. 1

    MammaMu said,

    Det är så underligt med de små barnen, de växer faktiskt om mig. Jag har en kramsjuk, gosig 194 cm lång 14-åring (48 i skor). Jag får nackspärr när jag pratar med honom och inte får han plats i mitt knä längre. Än så länge är jag inte kortast i familjen, men det dröjer inte länge. Det är snart bara Klarabara som är kortare. Ha en riktigt God Jul!

  2. 2

    sara said,

    Min längd kan sammanfattas som lång o på senaste läkar besöket fick T som är en dam sin längd uträknad till 165 cm. Vilken masarin kille ska hon då vara i hop med om alla ska vara korta? Hur lång är han nu, Masarinen? mvh s

  3. 3

    Grodansmamma said,

    Och Elsa borde bli ca 1,55 ungefär. Men jag blev förvånad när jag tittade i storebrors BVC-bok igår för att upptäcka att han vid 1,5 år mätte 84,5 cm och att Elsa faktiskt mätte 83 cm. Inte så stor skillnad ju och storebror har alltid uppfattats som lång. Så vi får väl se om uträkningen stämmer.
    Har saknat dig! Kramar


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

