Djupandning och rövarhistorier

Det var några ögonblick då jag nästan var tvungen att lägga mig raklång och bara djupandas. För det kändes bara för galet att vara på ett teckenläger. Det där att vi var en hel grupp. En sådan där grupp som jag själv har sett så många gånger och då tänkt tanken att de nog ändå ser lite sorgsna ut.

Men det var ju ljuvligt. Alla masarinbarnen och deras fina föräldrar. Mycket downsnack, men även annat. För det är ju det häftiga att man med delade erfarenheter också delar tillit. Vi skrattade mycket. Och när barnen somnat om kvällarna drack vi vin och drog rövarhistorier. Precis som jag föreställer mig att det ska gå till på en folkhögskola.

Kommentera

