Framtidsplaner

Bombadill kommer på besök varje natt. Mysigt. Nu när han strax blir fem år snurrar många funderingar om ålder och släktband i hans huvud. I morse utspelade sig följande konversation:

– När jag blir stor blir jag pappa. Men jag kommer ändå att sova i er säng.

– Det går bra det. Du får sova där så länge du vill darling. Men var ska din fru sova?

– Eh, ja. Ja, hon får också sova i er säng. Och så sover vårt barn i min säng. Där kan jag läsa sagor för det.

– Ska ni bara ha ett barn?

– Ja, för det kanske drömmer mardrömmar i bland och måste sova hos mig. Då blir det för trångt i er säng med flera barn.

 Undrar vad den blivande frun kommer tycka om arrangemanget?

4 svar so far »

  1. 1

    Lisa said,

    Ha ha ha! Men det är allt bra omtänksamt av honom! Investera i en stoooor säng nästa gång.

  2. 2

    msgarbo said,

    Kanonplaner!

    Som sagt, läge för en rejäl säng :D

  3. 3

    Soffa said,

    Visst är det tråkigt att de ska bli stora? Tove är ju helt övertygad om att hon kommer vilja köpa en cabriolet med mig när hon är 18. Och då ska vi gå på disco – i prinsessklänningar… Rart!

  4. 4

    Abbes pappa said,

    Underbart. Frun har säkert inga invändningar.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

