Skryt lagom

Barnens farmor är här på besök i några dagar. Morgondagen ska vikas åt den blivande femåringen och måndagen blir en masarindag med besök på Tittut.

Sover Masarin fortfarande lika bra, frågar hon mig när jag lagt honom för natten.

Ja, det är inte  k l o k t  vad bra han sover, svarar jag.

Här sitter jag nu. Klockan är snart halv fyra på natten och Masarin har äntligen somnat efter att ha gråtit och varit vaken från midnatt. Det kunde jag väl ha lärt mig vid det här laget att man aldrig ska skryta med barnens sömn. Sådant ondas ned direkt.

2 svar so far »

  1. 1

    Grodansmamma said,

    Känner igen det där. Elsa sover ju också (peppar peppar) fantastiskt bra. Nu har vi dock haft en vecka med tjorv och hostande. Att det tär på en, vågar man knappt säga eftersom man vet att det kunde vara så mycket värre…

  2. 2

    mammapappabarn said,

    Om du ser hängig ut på jobbet vet jag vad det beror på :)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

