Sockerdricksord

Jag har gått och sugit på ett ord i ett par veckor nu som jag inte får ur skallen. Det var Cruella som skrev ett inlägg som fick mig att skratta högt, tveklöst det roligaste jag läst på länge. Det är som en lång filmtagning and I loved every word. Och även om hennes inlägg hade ett slut i moll (i form av en klassisk baksmälla) så gav det mig ändå suget att genast skriva ett inlägg om sprit och galoppera.

Det är ju som att få sockerdricka i blodet när man läser de orden tillsammans. När livet blir fnisskul. Salongsberusning at its best. Allt kan hända!

Mitt problem just nu är att det varit skriande brist på sprit och galopp den sista tiden. Särskilt i den kombinationen. Så något eget nedslag i verkligheten kommer jag inte bjuda på.  Men nu har jag i alla fall tillfälligt fått det ur systemet.

Vilka ord går du igång på?

2 svar so far »

  1. 1

    Grodansmamma said,

    Ska fundera på det…
    Kan dock skriva under på att det är alldeles för lite salongsberusning och fniss i mitt liv just nu. Dags att göra något åt det!

  2. 2

    Hasse said,

    Räcker det inte med fniss? ;-)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

