Utan digitalkamera försmäkta vi på denna ö

Masarinmamman

Masarinmamman är egentligen en ordens blogg. Men jag gillar fotografier också. Och nu sedan vår digitalkamera slutat fungera (ryggsäck, saftflaska, läckage) så har jag ett stort sug efter fina fotografier.

Vilken tur jag då har som har Grimskärsgänget där min fotointresserade vän D finns med. Av olika anledningar blev det i år ingen utflykt till den grå klippan i havet. Men väl en underbar halloweenfest ute på Ekerö. Och medan barnen lekte spökjakt bad jag D ta några kort på mig och Masarin. Så nu vill jag både ha en ny digitalkamera och snöa in på fotografering. Det ska bli min nya hobby.

9 svar so far »

  1. 1

    Matilda said,

    Vilka fina bilder din vän D tar, underbara.

  2. 2

    Grodansmamma said,

    Vacker kille och vacker mamma! Kram

  3. 3

    Lena said,

    Vad fina bilder.
    De riktigt strålar kärlek och ömhet om dem.
    Mysigt.

  4. 4

    Imsa said,

    Vad fina ni är!

    Jag har definitivt blivit fotobiten sen digitalkamerorna kom. Jag kan rekommendera en bra kamera: Canon Ixus 860 IS

    http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/IXUS/Digital_IXUS_860_IS/index.asp

    Den har 8 megapixel och stor 3″ LCD-skärm, jag köpte den åt mig förra julen och är supernöjd!

    Nästan alla bilder på bloggen är tagna med den kameran så där kan du titta hur bilderna blir. Före hade jag en IXUS 400 med futtiga 4 megapixel, den har dottern fått ärva. Fast nu duger den inte längre och hon vill ha en svindyr digital systemkamera i julklapp…

  5. 5

    Helena said,

    Jättefina bilder! Masarinen är en riktig godbit!

    /Helena

  6. 6

    Soffa said,

    Man skulle aldrig kunna tro att du är en heltidsarbetande tvåbarnsmorsa – du är oförskämt snygg! Och otrött.

  7. 7

    mammapappabarn said,

    Vilka ljuvliga bilder! Ni är så fina! Kram

  8. 8

    Hasse said,

    Ändlöst vackert.
    Tack.

  9. 9

    hon said,

    Fotografering är roligt. Kan rekommendera, även om jag själv bara lånar sonens kamera och knäpper lite hur som helst och hipp som happ. Bilderna på er är fina! Vackra! Estetiska!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

