28: Get It Down – 31 for 21

M var med Masarin på ögonundersökning på förmiddagen. Efteråt fick han ett längt efter den kurator som tog hand om oss när vi fick veta att Masarin hade downs syndrom så han letade sig fram till den avdelning där hon arbetar. Jag undrade hur det kändes att träffa henne igen.

Det var underbart. Hon skojade och pratade med Masarin och berättade för honom om hur ledsna hans föräldrar hade varit när hon träffade dem första gången. Och jag stod där med en tjock klump i halsen för det var bara så fint att se henne igen.

Och detta kändes så mycket viktigare för oss att prata om än den där ögonundersökningen. Sådana har vi blivit, att vi förundras över alla fina människor som vi fått träffa sedan Masarin hamnade i vår familj.

6 svar so far »

  1. 1

    Anneli said,

    Även om det är mycket som är tungt och krävande, när man har ett barn med funktionshinder, tycker jag ändå att det är en särskild gåva. Vårt liv har blivit så mycket rikare, och precis som ni har vi lärt oss se och uppskatta saker på ett helt annat och sätt. Det är en särskilt värdefull erfarenhet, tycker jag.

  2. 2

    Christina said,

    visst är det galet hur bra allting blivit!

    kram

  3. 3

    Imsa said,

    Kändes säkert skönt att träffa henne igen och visa hur sorgen blivit till glädje!

    När Victor var 2 veckor gammal lovade jag ”vår” barnmorska att besöka BB igen och visa upp honom när han blivit större. Det har inte blivit av ännu, men jag ska nog försöka ta mig dit och se om hon jobbar kvar. Victors födelse var nämligen hennes första ”annorlunda” förlossning.

  4. 4

    Soffa said,

    Kuratorn var toppen – det är jag övertygad om. Men jag tycker om din man som gick och visade upp er guldklimp – det gjorde säkert hennes dag!

  5. 5

    Lena said,

    Vi är kontaktfamilj till en pojke med Downs. Jag började träffa honom när han var fem år och nu är han 19 år! Han har verkligen berikat mitt liv och efterhand som mina barn kommit, även deras liv. Jag kommer att läsa mer här.

  6. 6

    Hasse said,

    Härligt att höra … :-)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

