24-27: Get It Down – 31 for 21

Jag har ett yrke som handlar om kommunikation. Jag har en arbetsplats som fokuserar på strategi, det skrivna ordet, förmågan att uttrycka sig och att göra sig förstådd. Jag är högpresterande och ställer själv krav på våra leveranser. För att jag, mina kollegor och kunden förväntar sig det. Jag älskar mitt jobb.

Och det paradoxala i allt detta är att det både är så långt i från och så nära Masarin som jag kan tänka mig. Han passar inte in där. Han skulle inte ens hinna fram till startblocken innan alla andra rusat i mål. Smala, snygga, smarta och klappande varandra på axeln.

Men ändå. Han är en de tydligaste kommunikatörer jag vet. Det är oerhört sällan några tveksamheter eller missförstånd i vår kommunikation. Det är med stolthet han levererar böcker, svärd eller skor till mig. Ofta klappar han mig på axeln. Och det bästa av allt. Han älskar mig.

Detta tänker jag ofta på.

1 Response so far »

  1. 1

    Grodansmamma said,

    Ett klokt, insiktsfullt inlägg. Lite sorgligt. Det får mig att tänka på vad vi värdesätter och vad som anses vara ”smart” och ”rätt” i vår värld. Läskigt! Men det får mig också att tänka på att smarthet faktiskt kan te sig på olika sätt och att man i insikten av detta växer. Har saknat sig i några dagar! Kram


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

