19: Get It Down – 31 for 21

De senaste dagarna har det varit riktigt jobbigt för Masarin att andas. Det rosslar och knakar där nere i bröstet på honom och vi tycker inte att hans astmamedicin biter. Nu är det dags för det tunga artelleriet. Hej sjukvården, vi kommer i morgon måndag. Precis som alla andra föräldrar som väntat ut helgen men inte fått den där vändningen vi hoppats på. Kaos i väntrum, en av mina sämre grenar.

Och när jag ändå är igång så gör nog detta mig ännu mer  g a l e n :

  • Att sitta på en ganska fullproppad buss och så står det någon person som uppenbarligen aldrig åkt buss förut (vilket känns som en omöjlighet i Stockholm men jag kan inte annars förstå hur det skulle kunna ligga till) mitt framför fotocellerna så att bussdörrarna öppnas och stängs med ett skarpt PSCHT. Tio gånger! Jag blir galen av sånt! Hjälp!

6 svar so far »

  1. 1

    caroline said,

    lycka till hos doktorn! vet hur det är i det där väntrummet med rossel, pip och knak. hoppas han blir piggare snabbt igen!

  2. 2

    Grodansmamma said,

    Åhh, stackars liten. Hoppas hoppas att han/ni får bra hjälp och slipper vänta på akuten allt för länge. Kram

  3. 3

    Johanna said,

    Tack för kommentaren på bloggen. Hoppas han kryar på sig och att väntan i väntrummet inte blir för lång…

  4. 4

    Mamma L said,

    Jag känner med er och Masarin. Snorpan har legat inne en vecka i stöten några gånger för samma besvär (de sista gångerna tog vi med necessär, klädbyten, mjukost på tub, knäcke och pulverkaffe redan till akuten när vi insåg vart det barkade ..), men hav förtröstan: Det är över två år sedan och de svåra förkylningarna är ett minne blott. Förkylningsastman är nästan helt borta.

  5. 5

    Lena said,

    Hoppas allt går bra.

    Det sista har jag också retat mig på hundra gånger helst de som ställer sin väska där och sedan vid varje busshållplats ser lika förvånad ut när han/hon måste flytta på väskan men snällt ställer den tillbaka på samma plats när dörrarna stängts så samma visa upprepar sig vid nästa hållplats.

  6. 6

    Ulla said,

    Usch vad jobbigt det är när det rosslar på det viset. L Har en hel del problem med det också och tar numera Pulmicort året runt och airomir vid behov. Men ibland hjälper det inte, jag antar att medicinen inte kommer ner ordentligt. Hoppas att ni har fått hjälp nu.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

