15: Get It Down – 31 for 21

Såväl Vardagspussel, Grodansmamma, Linnéa och Agnes, Lilla L och Svenska Downföreningen mfl har redan skrivit om radioprogrammet Karlavagnen som den 2 oktober handlade om Downs syndrom.

Jag har inte hunnit lyssna förrän nu. Kanske är du som jag, lite sen i starten? Lyssna! För maken till program var det länge sedan jag hörde. Stina Wollter är en lysande programledare. Jag har suttit här med mina hörlurar på jobbet och ömsom skrattat och ömsom torkat snor från näsan.

Om den underbara kärleken till barnen, om vikten av integration, om chock som förbytts till glädje, om hur galet det är att bunta ihop en massa egenskaper som i en lång lista skrämmer slag på alla blivande föräldrar.

Sa jag lyssna? Jag lägger genast till skynda! För du kan bara höra programmet fram till den 29 oktober.

Kommentera

