14: Get It Down: 31 for 21

En ganska lång period var jag helt stressad över att Masarin inte lärde sig att hålla i vällingflaskan själv. Det lär sig ju alla barn lätt som en plätt! Trots att han nu faktiskt börjat äta själv har framgången på vällingfronten varit minimal.

I morse efter att Masarin suttit i mitt knä och druckit välling satte jag ner honom på golvet. Efter en stund såg jag att han låg på golvet och drack ur de sista dropparna. Själv. När han såg att jag tittade på honom gav han mig en pillemarisk blick som kunde tolkas som

– Jaja, jag kan, men jag tycker det är  m y s i g a r e  när jag sitter i ditt knä.

5 svar so far »

  1. 1

    Grodansmamma said,

    Lustigt! Funderade precis på samma sak ikväll vid vår vällingstund. Men mindes samtidigt att storebror ville äta välling i faminen tills han var en bra bit över två. Så det har nog definitivt med myset att göra. Kram

  2. 2

    Ulla said,

    Med L var det inga problem hon höll gärna flaskan själv. Däremot hennes syster ville inte göra det. Det var nog lathet redan då och hög mysfaktor kanske.

  3. 3

    Lena said,

    Oj, oj…. Linnéa och Agnes slutade med vällingen när de var 4 ½ år.
    Agnes drack själv från hon var 1 tror jag men Linnéa lärde sig att hålla i flaskan när hon var 4 år.
    Men hon har ju varit sen med det mesta denna lilla dam.

  4. 4

    Lena said,

    Oj, oj…. Linnéa och Agnes slutade med vällingen när de var 4 ½ år.
    Agnes drack själv från hon var 1 tror jag men Linnéa lärde sig att hålla i flaskan när hon var 4 år.
    Men hon har ju varit sen med det mesta denna lilla dam.

  5. 5

    Camilla said,

    Milo var nog ungefär året när han började hålla vällingflaskan själv. Motvilligt. Han var fenomenal på att upptäcka om vi med ett endaste litet lillfinger försökte stötta upp den åt honom. Då släppte han direkt och hans små armar blev som spaghetti. Han bara inte k u n d e hålla flaskan, fast det gick hur bra som helst om vi inte rörde den.

    Så jo, jag tror också på mys-teorin…


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

