13: Get It Down – 31 for 21

På måndagar går jag på Ashtanga yoga. Vår lärare Bill guidar tålmodigt våra lätt stelnande kroppar mot nya rörelser och positioner. Nästan varje pass går mina tankar till Masarin. Han skulle lätt som en plätt sitta i lotusställning eller i Paschimottasana. Men Bill säger uppmuntrande till oss att vi eventually kommer att klara det vi också. Men det hade ju inte skadat med lite vighet à la Masarin under tiden.

3 svar so far »

  1. 1

    Fimpa said,

    Masarinen kanske blir en yogaguru, eventually. Malibanen kan lyfta upp hela sin viga kropp i lotusställning och sväva på raka armar, utan yogamatta, kursavgift och löfte om energyball.

    Masarinmamman: Malibanen och Masarin kanske har en företagsidé där! Du och jag kan baka energyballs och sköta bankkontot :-)

  2. 2

    Mamma L said,

    Mm…Bills energyballs…jag går också på ashtanga för samme man. Det är styrkan vi ska bygga upp säger han. Och att rörligheten kommer på köpet (jag antar att det inte räcker med att bara betala terminsavgiften:-)). Det känns skönt, för rörligheten är det så där med hos mig också.

  3. 3

    Imsa said,

    Vi kallar vår Victor för Yoga-Victor, han ligger i dom mest konstiga ställningar och kan klia sig i pannan med tårna (med rakt ben) när han sitter på golvet…

    Masarinmamman: Mycket praktiskt! Krama din yoga-kille från mig!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

