8: Get It Down – 31 for 21

Vi är alla individer och har rätt att bli sedda för den vi är. Kanske är det just detta som gör att jag, och många andra masarinföräldrar, får något stelt i blicken när vi hör någon (kanske i största vänlighet) säga att de är ju så glada.

Att samla ihop en egenskap för en viss grupp människor gör dem automatiskt mindre.

Att Masarin har ett öppet hjärta är däremot en egenskap som jag hoppas han får behålla genom livet.

2 svar so far »

  1. 1

    Helena said,

    Jag förstår att dom flesta säger det för att dom vill vara snälla men för mig är det lika inskränkt som att säga att ”alla svarta är så bra på att dansa”. Stämmer lika lite…

    /Kram

  2. 2

    Lena said,

    Jag är otroligt trött på dessa kommentarer man kan få ibland men jag förstår också att det kommer från okunskap.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

