7: Get It Down – 31 for 21

På jobbet finns en kollega som med kärlek använder uttrycket If you snooze you loose. Applicerbart i ett helt annat sammanhang hemma hos oss där Masarin med radarkänsla bevakar dörrarna in till badrummet. Om vi glömmer att stänga dem (vilket händer precis hela tiden) så nästan  s p r i n g e r  han in för att slänga något väl valt föremål ner i toaletten.

Veckans trepoängare:

  • Bärbar telefon (nej, den kommer aldrig att fungera mer)
  • DVD-omslaget till Fem myror
  • Tre toalettrullar
  • En blå byggkloss
  • En hårborste (min)
  • Två tandborstar (tillhörande M respektive Masarin)

Antar att vi inte är ensamma om detta fenomen. Vad har dina barn slängt ner i toaletten aka basketkorgen?

6 svar so far »

  1. 1

    Imsa said,

    Ettan: hårtork (ej kopplad till uttaget), toarullar, borstar m.m. så vi satte en såndär fiffig barnskyddsgrej på toalocket som låser fast det i stolen. Med tvåan satte vi dit låset igen så han hann inte sätta dit nåt. Trean aka Victor: vi hittar inte låset så han har hittills kastat dit fönsterskrapa, en birkenstocktoffla och en gul byggkloss på studs.

  2. 2

    Lena said,

    Faktiskt inget har slängts i toaletten och ingen tendens till detta har tjejerna visat (vilken tur jag har).
    Men enligt min mamma så var jag ett sådant barn och försökt spola ner min tröja, min docka och mammas papiljottpåse.

  3. 3

    Ulla said,

    Toarullar var väldigt populärt ett tag, blöjor helst de som var oanvända, hårborste, hårtofsar, tröja och byxor har också varit ner och vänt någon gång. L passade även på att smyga med sig saker när hon badade i badkaret. En gång smög hon upp och tog med sig min mobiltelefon, jag märkte ingenting, när jag sen kom in till henne låg den där på botten.

  4. 4

    sara said,

    Än så länge inget men en stor favorit är att gå in o dra papper.Själv slängde jag min mobil i Toan igår. Mvh sara

  5. 5

    Kristine said,

    Frottéhanddukar! Mycket populärt och alltid tillgängligt i ett badrum.
    För övrigt är det ett säkert kort att leta i stövlarna i hallen om man inte hittar fjärrkontrollen….
    Kram kusin M´s kompis K i Nyköping

  6. 6

    nipe said,

    En gång när min dotter var ca 1 år stressade jag in på toa, kissenödig som attan.
    Slänger upp locket, sliter ner byxor och trosor och sätter mig.
    Men bokstavligen flyyyger upp på stört.
    Det kändes så konstigt!
    Tittar ner och inser att dottern har stuvat ner två nytvättade lakan i toastolen. Där var liksom inget hål långre, utan lakan precis upp till toaringen. Mkt märklig känsla, mkt skratt och en dotter som var hur nöjd som helst.
    Lille sonen har väl mest lyckats med nappar.
    Själv har jag lyckats få ner en stegräknare ( ja alltså i vuxen ålder då!)
    /Nipe


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

