4: Get It Down – 31 for 21

Några av er har hängt här länge, andra har hakat på under resans gång. I dagens inlägg låter jag mig inspireras av Prince Vince och ger till er läsare. Skriv gärna en kommentar och tala om vem du är, varför du besöker Masarinmamman och hur du hittade hit!

Jag har också bestämt mig för att samla några av mina inlägg. De ger en resumé över mina känslor, fördomar, stöd, inspiration och framför allt kärlek som tiden med Masarin inneburit.

Den första tiden:

En ny värld:

Mellan två världar:

Svåra utmaningar:

Inspiration:

Kärlek:

27 svar so far »

  1. 1

    Hmmm. kommer inte ihag längre, men jag tror du faktiskt kikade in hos mej först o hade lämnat en kommentar. Jag vet iallafall att fran första blicken in i din visa värld var jag given medlem i din masarin fan club.

    Kram

    Pst. Som utlandssvensk har man dispans med särskrivning ;-)

  2. 2

    stina said,

    genom en tidning. minns ej vilken men tänkte att jag skulle in och läsa lite. det glömdes bort, men en dag kom jag ihåg namnet och sökte på google, och hittade rätt!

    helt fantastisk blogg. läste mycket i början av graviditeten och grät floder dagarna i ända. :)

  3. 3

    Lena said,

    Jag tittar in i er värld lite då och då. Om jag minns det rätt så var det via grannfruns blogg. Genom ditt sätt att skriva och beskriva är även jag en given medlem i masarins fanclub.
    /Lena, ytterligare en utlandssvensk

  4. 4

    Tofte said,

    Jag har läst här regelbundet i drygt ett år, urspsrungligen lockad av ditt språk, din kärlek till till dina barn och omgivning. Först efter att ha läst här i två-tre månader insåg jag att vem du var och att vi därmed kände varandra sen tidigare :o)

    kram!

  5. 5

    Ann-Marie said,

    Läser här regelbundet, tycker om ditt underfundiga sätt att skriva och dina kloka tankar. Kommer inte ihåg hur jag hamnade här från början. Är mormor till ett annat litet ”masarin”-barn i samma ålder :-)

  6. 6

    Imsa said,

    Har hängt här sen slutet på förra året tror jag. Jag vet inte hur jag hittade hit, kanske via Heja Abbe eller Söt & Snygg?

    Jag läser bloggen med glädje för att den är så välskriven! Korta koncisa inlägg med stor innebörd om livet med ett vanligt ovanligt älskat barn.

    Jag är mamma till en liten pojke med Noonans syndrom som jag tycker är snarlikt DS på många sätt, därför är igenkänningsfaktorn hög och det har varit jätteskönt för mig att läsa om någon som gått igenom liknande saker som vi. Främst känslomässigt.

    Sen att jag fick läsa om Tittut och blev helt frälst och nu har vi startat ett eget Tittut där vi bor, tack vare dig!

    Många kramar,
    Mia

  7. 7

    Nina said,

    Som du vet är jag en trogen läsare. Sen du berättade att du börjat blogga har jag gråtit, skrattat och njutit av dina inlägg. Du skriver helt fantastiskt och det är så härligt att läsa om din familj. Jag ser alltid fram emot nya inlägg.
    Stora kramar från kollegan Nina

  8. 8

    Kicki said,

    Jag har varit fast här sen vi fick kontakt på facebook och jag såg att du hade en blogg.

    Jag läser med stor behållning och har både gråtit och skrattat och tycker att det är fantastiskt att få läsa om dina upplevelser, iakttagelser och funderingar.

    Kramar Kicki

  9. 9

    Helena said,

    Jag hittade till din blogg när jag var gravid och visste att det fanns en liten ds-prinsessa i min mage. Minns inte hur jag hittade den men jag kommer ihåg att både jag och min man sträckläste din blogg från första inlägget och framåt. Dina ord betydde så mycket för mig och dina fina mail har jag fortfarande kvar närmast hjärtat. Konstigt hur det kan vara- vi känner ju inte ens varandra…

    Stor kram

    Helena

  10. 10

    Sara said,

    Hej, heter Sara. Jag har följt bloggen sedan i våras nångång tror jag, hittade hit via Heja Abbe.
    Tycker det är härligt att läsa eran resan med Masarin och hur han förgyller ert liv. Gör mig så ledsen när jag hör mina lärare rekommendera abort utan några som helst betänkligheter när det kommer fram att ett barn har downs syndrom för att det skulle vara det bästa för mamman och familjen. Då tänker jag på Masarin som är såå fin.

  11. 11

    dekorum said,

    Hej!

    Jag tror att jag började läsa här för sisådär ett halvår sen, kanske. Hittade nog hit via nån annan blogg, kanske Heja Abbe. Det är fint att läsa det du skriver om Masarinen, intressant att få en inblick i någons liv på det här sättet.

    /Dekorum

  12. 12

    Saj said,

    Jag hittade nog hit via Heja Abbe. Sedan sträckläste jag bloggen under en kväll och förundrades över vilken fin son du verkar ha, och vilken fin mamma du verkar vara! Något som tidigare verkade skrämmande verkar inte alls skrämmande längre. Hur kan en sådan underbar sötnos som lilla Masarinen vara skrämmande?
    Jag brukar titta in hit med jämna mellanrum.

  13. 13

    Mamma L said,

    Hej!
    Jag fick nys om dig via U, mamma till B som gick på Snorpans förskoleavdelning. Det böjar bli rätt länge sen nu…Masarin går för fullt och Snorpan säger ”Äh!” och ”Okej!”, men det är alltid lika mysigt att läsa dina inlägg och nu kommer de ju dagligen. Kalas!

  14. 14

    A said,

    Din masarin och min masarin är ju med i samma grupp på Tittut! I början var mitt behov av att frossa på downs-sidor enormt. Nu har man kommit en bit på vägen och behovet ser lite annorlunda ut, fast jag smiter gärna in här ändå för att ni är så jäkla fina och för att V är så bedårande att man vill hälla strössel över honom och äta upp honom. Typ.
    Och eftersom din masarin är lite äldre än min så tänker jag ofta att: ”uh, tänk om min lille korv kan utvecklas sådär fint om typ ett halvår”.

    ses snart.

    /A, J och H (på semester i Cali! gött som attan)

  15. 15

    Hej! Jag hittade hit via Heja Abbe. Jag gillar ditt sätt att skriva eftersom det alltid går rakt in i hjärtat!

  16. 16

    Hannah said,

    Via freja/imsavimsa/prinsmamman och hit…. Varför vet jag inte men vi fick våran 3:a i Maj i år som hade hjärtfel. Innan det visste jag inte ens va en blogg va :-) På nått sätt började jag läsa olika bloggar och gärna till de som hade det ”värre” än oss så jag kunde känna att jag skulle sluta klaga/ va ledsen och tänka att det ”fanns de som hade det värre” Konstigt kanske.. Men jag måste ha gillat din sida då jag ofta drog mig tillbaka hit :-)

  17. 17

    Anneli said,

    Hittade hit alldeles nyligen, tror det var via Ana Udovics sida, har inte läst allt, men kommer att stanna kvar – du skriver så mitt i prick med så få ord och alldeles sagolikt vackert och klokt!

    Har själv en kille på 11 som har en utvecklings- och språkstörning ( jo – nu ca 7-8 år efter att vi fick doagnosen kan jag säga/skriva det utan att lägga några värderingar i det – har gått igenom en liknande process som du och flera andra, brukar också använda ordet speciell eller att han har särskilda behov – men i situationer där de flesta vet vad det egentligen handlar om klarar jag använda ”diagnosordet” numera…)

  18. 18

    Soffa said,

    Du vet att jag är en trogen läsare sedan första dagen. För att du är en fantastisk, klok, humoristisk och genomtänkt vän som jag litar på. Sen har du dessutom en fantastisk familj. I like.

  19. 19

    cruella said,

    Jag visste ju via J och M att Masarin kommit till er – men inte så mycket mer. Sedan var det nog M som tipsade om bloggen, och det var omtumlande läsning de första månaderna… Att läsa ikapp en blogg är alltid som att åka berg- och dalbana, men det här var något i särklass. Intressant, kärleksfullt och lärorik, ja, en av mina favoritbloggar faktiskt:-)

  20. 20

    Matilda said,

    jag hittade hit för att du är min lillasyster och att Masarinen är min Gudson och systerson. Vi är nog honom väldigt nära och likaså hans storebror.
    Ny värld och nya möjligheter öppnas när något annorlunda drabbar ens familj, Jag är nog någon typ av avlastning tror jag.

  21. 21

    Tina said,

    Hej,
    Jag läste, som vanligt din blogg idag. Jonas Toftefors tipsade mig om den för drygt ett halvår sedan och sedan dess har jag följt ditt och din familjs liv, att börja att läsa ikapp fick mig att både gråta och skratta, du skriver så varmt, klokt, ömt och rakt in i hjärtat. Det är inget jag egentligen är överraskad över, under den korta tid vi arbetade tillsammans så visade du på fantastiska egenskaper och på att vara en av de riktigt goda. Jag minns att jag sa till dig att du är en sådan person som har alla de egenskaper en god person och vän har, ditt sätt att dela med dig av ditt liv och dina erfarenheter förstärker naturligtvis den åsikten.
    Jag är fascinerad av det sätt du uttrycker dig på, det är fantastiskt.
    Sköt om dig!
    Kram Tina M

  22. 22

    Camilla said,

    Jag hamnade här efter en diskussion i fikarummet på habiliteringen. En av ”masarinmammorna” där hade läst och tyckt om och tipsade oss andra.

    Och sen blev jag kvar. Ämnet berör, självklart. Men du har också ett fantastiskt språk (jag är språknördig, så det är viktigt) som gör det till en glädje att läsa om er. En väldigt fin blogg!

  23. 23

    Vad fantastiskt roligt det har varit att läsa de här kommentarerna! Några av er känner jag sedan innan, några var nya bekantskaper och så var det ju även några som jag känner IRL som visade sig hänga här också.

    Oavsett! Tack för de fina orden och för att ni tog er tid att berätta vilka ni är.

    Stor stor kram från Masarinmamman

  24. 24

    Petra said,

    Masarinmamman är en av de mest givande bloggarna som finns och du måste vara norra Europas bästa skribent. Jag har skrattat och gråtit och funderat jättemycket sedan jag började läsa. Och så har jag lärt känna dig. :-)

    kramar,petra

  25. 25

    nipe said,

    Lite sent kanske, men dock…
    Jag hittade hit via Heja Abbe ( som så många andra).
    Gillar ditt sätt att skriva!
    Fastnade liksom för den lugna tonen, de väl valda orden, den ömsinta beskrivningen av din värld.
    Har en systerson med Dysmeli (saknar en hand) och kan känna igen en hel del av beskrivningarna. Om omställningen men framför allt om den gränslösa kärleken…
    /nipe

  26. 26

    Maria said,

    Hej
    Jag hittade hit för över ett år sedan. Fick ett tips från en av dina vänners lillasyster. Jag tycker att du skriver helt fantastiskt och har följt bloggen regelbundet. Har själv en lillasyster som är 28 år med DS. Hon har betytt oerhört mycket för mig genom livet. Jag vet att ni kommer att få en fantastisk resa med er masarin och önskar er alla lycka till.
    /Maria

  27. 27

    mammapappabarn said,

    Jag började läsa din blogg efter att fått förmånen att ha masarinen i knät å pussa de gosiga
    kinderna. Sen dess har jag följt bloggen, du skriver ju så ruskigt bra. Kra,


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

