3: Get It Down – 31 for 21

Jag är så dålig på kladd och snoriga näsor. Det är ju en utmaning när man får barn för det är ganska mycket kladd och snoriga näsor kring dem. För ett par veckor sedan ryste jag lätt över min bedårande ettåriga guddotters hyfsat kladdiga variant av bordsskick när hennes kloka mor vänligt förklarade:

A, det är enda sättet för dem att lära sig att äta. Och dessutom är det bra för munmotoriken att de känner att de har mat runt munnen.

Hon hade ju rätt. Så hemma tog jag av kläder och dukade fram med tallrik och yoghurt. Blicken från Masarin var obetalbar – Äntligen!

Och som han åt! Ganska kladdigt men med sådan njutning. I går satte jag fram hans tallrik med mat. Klart han klarade det också.

Hur var det nu jag brukar säga, att människor växer genom utmaningar?

3 svar so far »

  1. 1

    Dan said,

    Härligt att du skriver igen! Kort och alltid så himla mycket innehåll; 96% frukt, inget socker! Fortsätt nu, du kommer klara det!

  2. 2

    Lisa said,

    Lägg en tidning under Masarins stol och andas djupt. Det är ju skönt att äta med händerna!

  3. 3

    Anneli said,

    Hej!

    Har precis hittat till dig – underbart att läsa! Känner igen mig i dina funderingar och tankar. Har själv en son med språk- och utvecklingsstörning, som upptäcktes i 2-3-års åldern. (Vi har tills nu inte brytt oss om att gå vidare för att få svar på om han har ngn namngiven diagnos – han har ju ändå fått den hjälp och det stöd han behöver.)

    Har inte tidigare, förrän jag läser dina tankar nu, tänkt på vilken oerhörd fördel vi hade, som fick lära känna honom som person först, innan han blev ”diagnosticerad”.

    Tack för allt du delar med dig!

    Anneli


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

