Ursäkta, men jag vill stänga sjukstugan nu

Det tog över en vecka för Masarin att repa sig. Han var så väldigt liten, ledsen och svag. Orosnätter och faktiskt orosdagar också.

Men han repade sig. Plötsligt en morgon stolpade han omkring som vanligt och skrattade sina sköna små masarinskratt. Alla i huset drog en lättnades suck. Tills M nyss gick och lade sig med dubbla sockar och tjock tröja. Dubbelsuck.

– – – – –

Jag saknar mitt skrivande som varit vilande. Läste på Prince Vince om Get it down – 31 for 21. Det vore en utmaning! Jag kanske tar den!

3 svar so far »

  1. 1

    Soffa said,

    Men fy… krya på er allihop… vi har ännu inte fått höstens långkörare men det är ju det enda man är säker på – att den kommer förr eller senare. Hoppas det inte blir magsjuka!

  2. 2

    caroline said,

    hoppas ni mår bättre! ville bara säga att jag la till dig på min bloggroll….hoppas ok!
    tycker mycket om bloggen och återkommer hela tiden…hörs snart igen!

    Masarinmamman: Vad kul att du hälsar på! Jag lägger till dig också!

  3. 3

    Elsas mamma said,

    Krya på er!
    Här råder ytterst skumma ögon pga geggiga och rinnande inflammationer hos mig och barnen. Tyvärr rinner det även från taket som en takläggare har lämnat ofärdigt för att ge sig ut på en några dagar lång resa;-). Det är så att jag nästan börjar gapskratta… Bästa botemedlet mot oönskat rinn av allehanda slag verkar vara att sätta på en Abba-dvd och dansa loss med barnen. Det gjorde mig lite muntrare och regnet har mojnat.
    Jag är här på Masarinmamman och tittar till dig oftare än du vet, och faktiskt, med inspiration av ditt senaste inlägg: Jag har börjat blogga! Varje dag, åtminstone nu i oktober, ska jag försöka få till några rader. Ha det så gott!

    Masarinmamman: Åh vad roligt att se dig här! Och ännu roligare att du också börjat blogga! Stor kram


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

