Kärleksång

Utmaningen från Abbes pappa (och ursprungligen Mymlan) var svår. Att välja en endaste ynka sång bland så många kärlekar, så många stämningar och så många tillfällen.

Himlen runt hörnet kan jag sjunga om du så väcker mig fyra på natten. En sång jag sjungit oräkneliga gånger tillsammans med mina tjejkompisar. På förfester, efterfester, bröllopsfester, med eller utan Lisa Nilssons hjälp. Så gott som alltid med partymickar (sugrör instoppade i håret à la Madonna tidigt nittiotal).

En sång för kärleken till mina vänner. Så får det bli när man bara får välja en endaste ynka.

– – – –

Denna svåra uppgift skickar jag nu vidare till Grodansmamma, Linnéa och Agnes, Prince Vince och Imsavimsa.

– – – –

Updated: Hittade nyss den här hos Prince Vince och den gjorde mig alldeles tårögd. Kärlekssång på ett mycket visuellt sätt.

8 svar so far »

  1. 1

    Imsa said,

    Tack för utmaningen, måste nog fundera en stund på den…

  2. 2

    Lena said,

    Jag tackar också för utmaningen och jag kommer snart med ett svar.

  3. 3

    Abbes pappa said,

    Tack. Visst är det svårt att välja bara en.

    Kram
    /Abbes pappa

  4. 4

    Christina said,

    oooo how exciting… men maste nog tänka lite nu…

  5. 5

    MsGarbo said,

    Sugrör i håret!? Ah…!

    Jag är för gammal, jag är från generationen som växte upp med att sjunga i ett hopprepshandtag!

    Jag kommer aldrig aldrig aldrig sluta älska ”Gröna små äpplen” med Monica Z

    SÅ vill jag bli älskad.

  6. 6

    Grodansmamma said,

    En sång för alla kärlekar i livet. Hur väljer man det? Måste fundera ett tag. Kram

  7. 8

    Matilda said,

    Ja syrran jag älskar ju sången ”Some say love is a river …… for they lucky and the poor, tror jag det var kan vara Bette Milder som sjunger den, Kram


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

