Sysselsättning

Bombadill inledde sitt sista dagisår med att efter endast 20 minuter springa rätt in i ett betongrör. Ett snyggt snittsår mitt på huvudet, mycket blod och tre stygn.

Stygnen skulle vi plocka bort i går hos doktorn. Då fick han även ta bort den pärla som Bombadill samma dag lyckats pilla in i örat.

Känns som att cykelvurpan i våras liksom blev startskottet på allt vad små pojkar på sitt femte år kan råka ut för.

6 svar so far »

  1. 1

    Soffa said,

    ;-)
    Förlåt men jag skrattade verkligen. Vilken tajming att lyckas pilla in en pärla i örat samma dag man ändå ska till doktorn – nästan värt en eloge ,-). Jag fick ett skönt skratt!

  2. 2

    Lena said,

    Förlåt mig men jag skrattade gott åt ditt inlägg.

    Pärla i örat har Agnes också haft men hon sa inget och pärlan hittades av öronläkaren vid kontroll.
    Första gången som min har varit med om att Agnes varit tyst i över en halvtimme och då sa hon: Det var länge sedan den kom in i örat jag hade glömt, vill inte prata mer om detta.
    Linnéa klarade föresten av dagisstarten i hela en och en halv vecka, idag ringdes det från dagis och meddelades att hon var hängig och ville sova och snoret rann.
    Typiskt när mannen åket till Indonesien i en vecka så det var bara att packa ihop och hämta båda tjejerna.

  3. 3

    Abbes pappa said,

    Ja du. Jag måste instämma med övriga. Även om det var smärta, blod och stygn med i inlägget så skrattade jag riktigt gott här också.

    :-)

  4. 4

    Maria said,

    Hej,

    har precis hittat till din blogg för första gången. Jag har själv ett barn med DS (och två utan men med andra egenheter ;) ). Jag tycker att det du skrev i början av din blogg är så träffande – har inte läst något från 2008 – ännu. Jag följer med spänning din blogg t.om. idag. Har funderat på att blogga själv. Både som stöd för vetgiriga och för att jobba mot fördomar.

    /Maria

    Masarinmamman: Välkommen hit! Tycker absolut att du ska börja blogga. Ju fler fördomar som kan raseras, desto bättre för alla – såväl masarinbarn som barn med andra specialiteter.

  5. 5

    Grodansmamma said,

    På något vis kan jag tänka mig att han kommer dra på sig lite sår och skråmor. Med den framfarten han hade i somras så… Kram

    Masarinmamman: Nej, ordet ”stillsam” är inte med bland ”beskriv din son med tio ord” ;-) Härlig eftermiddag i somras förresten! Kram

  6. 6

    Abbes pappa said,

    Hej på dig, Masarinmamma.

    Nu är höstterminen igång och utmaningarna avlöser varandra. Jag vill veta vilken kärlekssång som betyder mest för dig?

    Hänger du på?


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

