Låt nummer sex

Strax innan vi åkte ner till västkusten var jag och såg Mamma Mia med vännerna S och H. Den satte sig som en smäck på mitt solblekta hår och när vi sedan tankade på någon tråkig mack längs E4:an fick skivan slinka med i köpet. Bombadill fastnade direkt. Särskilt för Lay all your love on me som körts på repeat otaliga gånger sista veckan.

När jag la Bombadill i kväll snurrade han ordentligt i sängen. Sedan började han sjunga. Ganska tyst men tillräckligt tydligt för att jag kunde höra honom:

– Laying yalla ommi

Abba-engelska! Jag var tvungen att bita mig hårt i läppen för att inte skratta högt. Abba-engelska. Skojar du att jag kan det språket!

4 svar so far »

  1. 1

    Jenny said,

    Hej!
    I går var vi, sambon, vår son och jag, på vårat första besök på ”tittut”. Blev helt varm i kroppen av deras varma mottagande och längtar till vår första träff med de andra
    familjerna.
    Fick din bloggadress av tjejerna och har nu läst, skrattat högt och gråtit hejdlöst
    under EM.
    Härligt, tack för att du har satt ord även på mina tankar, funderingar och rädslor. Vår lilla kille kom nu i april och är också en underbar masarinkille.

    Tack för en härlig läsning och kommer garanterat titta in igen.

    MVH
    Jenny

    Masarinmamman: Åh Tittut är det bästa! Och stort grattis till er lilla kille! Han kommer överraska er mer än en gång :-) Stor kram

  2. 2

    Matilda said,

    det gör dom de underbara masarinbarnen. Jag är en stolt moster till min söta lilla masarin unge

  3. 3

    Imsa said,

    Hej, här kommer en litterär utmaning till dig: http://imsavimsa.blogspot.com/2008/08/bokutmaning.html

    Kram!

  4. 4

    Kristine said,

    Apropå Abba-engelska, här kommer lite Anna-engelska:
    Mina barn lyssnar på Anna Ternheim, bl.a. en låt som går ”…leave the body, leave the mind….” men i vår familj låter det mer som ”lide bådi lide maaaaaj….”
    Och råkar man le det allra minsta lilla med ena mungipan, då ser lillasyster det i sin skarpa ögonvrå och skriker: DET ÄR INGENTING ATT SKRATTA ÅT!!! Och mamman och pappan får bita sig hårt i läppen för att inte bubbla loss i ett gapskratt.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

